Експерт пояснив, чому на українських АЗС бензин дорожче, аніж у Польщі
В Україні бензин в середньому коштує понад 55 гривні за літр. Водночас середня вартість пального на польських АЗС становить близько 51 гривні за літр. Експерт пояснив, чому така різниця і з цим це пов'язано.
Як передає видання УНІАН, ситуацію прокоментував директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн. За його словами, в Україні пальне дорожче, аніж у Польщі через те, що уряд у Польщі заморожує ціни на пальне. Це, вважає аналітик, зокрема, пов'язано з тим, що там скоро будуть вибори. Таким чином, переконаний Сергій Куюн, у Польщі роблять "штучну стабільність".
Експерт зауважив, що в Польщі ринкова вартість бензина становить 8 злотих. У нашій валюті це приблизно 68 гривень. При цьому на польських АЗС середня вартість бензина становить приблизно 51 гривню за літр. Сергій Куюн вважає, що причина цього полягає в популізмі.
"Відповідь проста - популізм. В червні державний монополіст Оrlen на чолі з членом партії влади "Право й справедливість" заморозив ціни на своїх колонках. Залишились вони непохитними не зважаючи на те, що у липні-вересні ціни на нафту та нафтопродукти у світі зросли на 25%", - зазначив експерт.
Директор Консалтингової групи А-95 підкреслив, що через різницю цін польське пальне почали скуповувати сусідні країни, що призвело до перебоїв з наявністю пального на станціях Оrlen по всій країні, навіть у Варшаві. Для того щоб громадськість не була сильно стурбована, на заправних пістолетах АЗС наклеюють сповіщення про "технічне обслуговування". При цьому деяких колонок уже в принципі не видно.
"За моїми розрахунками, за цей період компанія з 60% "державних" акцій втратила близько 500 млн доларів. Ще стільки ж втратили "приватники", які теж були змушені дотримуватися цін Оrlen. Автоматично це означає величезні втрати державного бюджету від несплати податків (ПДВ та податок на прибуток)", - зазначив Сергій Куюн.
Аналітик додав, що згодом до польського нафтового гіганту можуть надійти позови від приватних акціонерів, які чимало втратили від "цієї передвиборчої стабільності". Проте це може статися вже пізніше.
Раніше експерти пояснювали, чи варто чекати на подешевшання бензина в Україні через падіння цін на нафту на світовому ринку. Однак експерти вважають, що зниження вартості пального на нашому ринку буде відкладено. Аналітик профільного видання "НафтоРинок" Олександр Сіренко зауважив, що минулого тижня гуртові ціни на дизпальне прискорили зменшення на тлі тривалого падіння зовнішнього ринку. Зокрема, станом на 6 жовтня, середня вартість дизпалива дрібним гуртом знизилася на 1,0% щодо п’ятниці 29 вересня, до 49,25 гривні за літр.
"Обурені роботою митного контролю і відсутністю чіткого механізму при визначенні сумнівного товару, деякі з операторів вважають визначені строки очікування занизькими. Тим часом здебільшого ціни на ДП за наявністю ресурсу оголошували від 46,75-47,50 гривні за літр за прикордонними дунайськими базисами при середньому рівні по Одеському регіону 47,71 гривні за літр", - зазначив Сіренко.
Водночас варто нагадати, що в Україні після повного оподаткування на пальне в Україні ціни на бензин, дизель та автогаз почали зростати. За даними депутата Ярослава Железняка, станом на початок жовтня в Україні середні ціни на бензин А-95 у великих мережах становили 57-59 грн за літр. Крім того, на вартість пального вплинуло підвищення цін на світових ринках нафти. За попередні три місяці вони зросли на 25%. За прогнозами експертів, ціни на пальне в Україні можуть продовжити зростати.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.