Заступник генсека НАТО Мірча Джоане заявив, що варто очікувати російської дезінформації та кібератак у спробах вплинути на європейські вибори
Заступник генерального секретаря НАТО Мірча Джоане вважає, що Росія застосує кібератаки та поширить пропаганду, щоб вплинути на вибори в Європі, зокрема в Румунії. Таким чином країна-терористка забезпечить кращі результати політсилам, які вигідні Москві. Це можуть бути не обов’язково проросійські, а просто антизахідні політсили.
Про це пише Digi24. Джоане запропонував подивитися, що відбувається у Молдові для розуміння того, як можуть виглядати спроби російського впливу, та зазначив, що варто очікувати російської дезінформації та кібератак у спробах вплинути на європейські вибори.
"На президентських виборах (у Румунії - ред.) не хочу навіть думати, що відбуватиметься у спробах завадити перемозі прозахідних сил і привести до влади когось більш зручного", - сказав Мірча Джоане, який сам є представником Румунії.
На уточнювальне запитання про те, чи є в Румунії політсили, близькі до Кремля, Джоане сказав, що утримається від оціночних суджень. Він висловив сподівання, що громадяни Румунії прийдуть голосувати у великій кількості, щоб захистити свій голос.
Водночас заступник генсека НАТО заявив, що Росія намагатиметься посприяти тим силам, які "не обов’язково проросійські, але антизахідні". Джоане також нагадав результати опитування, які свідчать, що 56% румунів вважають, що на виборах будуть фальсифікації, і це також тривожний сигнал.
Як пише The Guardian, ЄС бореться з антиукраїнською пропагандою напередодні виборів до Європейського парламенту, які відбудуться вже у червні. Експерти попереджають, що проросійські гравці заповнюють соціальні мережі неправдивими заявами про війну в Україні, щоб підвищити підтримку ультраправих й націоналістичних партій.
Зокрема, проросійські облікові записи розповсюджують дописи у Facebook, X і TikTok, які зображують українських біженців як жорстоких злочинців або стверджують, що київські урядовці викачують фінансову допомогу, надіслану Заходом, щоб купити собі розкішні яхти та вілли. Мета такої пропаганди полягає в тому, щоб послабити рішучість ЄС і принести користь антиімміграційним партіям, таким як AfD Німеччини, Національне об’єднання Франції або Партія свободи в Нідерландах.
Аналітики вважають, що така дезінформація "безумовно зіграє свою роль" у голосуванні 6-9 червня. В ці дні понад 400 мільйонів європейців обиратимуть новий склад Європарламенту на наступні 5 років.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.