В Укрзалізниці запевняють, що технологія матиме позитивний вплив не тільки в Україні, а й в країнах Балтії і самій Іспанії
Укрзалізниця спільно з іспанським оператором залізничної інфраструктури ADIF вже в наступному році розпочне проєкт автоматичної системи зміни ширини колії для 1520 мм /1435 мм /1668 мм. За розрахунками технічної консультативної служби JASPERS Європейського інвестиційного банку автоматична система зміни ширини колії може обійтися в 15 мільярдів євро. Про це розповів директор департаменту стратегії та трансформації АТ "Укрзалізниця" Олег Яковенко, пише Rail.insider.
Вказується, що технологія матиме позитивний вплив не тільки в Україні, а й в країнах Балтії і самій Іспанії. Проєкт автоматичної системи зміни ширини колії розпочнеться вже наступного року.
«Очікується, що ця технологія буде мати позитивний вплив не тільки в Україні, а й в країнах Балтії і самій Іспанії. Ми зараз проходимо всі необхідні процедури і проєкт розпочнеться вже наступного року. І десь два роки ще необхідно буде для проходження розробки і сертифікації», - сказав Яковенко.
За розрахунками технічної консультативної служби JASPERS Європейського інвестиційного банку автоматична система зміни ширини колії може обійтися в 15 мільярдів євро.
«З яких 11 мільярдів євро піде на саме будівництво і 4 мільярди євро на додаткові витрати: це депо, рухомий склад, колійні машини і вся інфраструктура, яка підтримує систему. Тож питання щодо залучення фінансування для такого амбітного проєкту потребує співпраці між українським Урядом та різними фінансовими інституціями: Європейський банк, банк реконструкції і розвитку», - додав Яковенко.
Планується, що автоматична система буде двох типів: двопозиційна (1520 мм /1435 мм) та трипозиційна, яка дозволить перемикатися на мережі 1520 мм, 1435 мм та 1668 мм і доправляти вантажі напряму в Іспанію. А конкурувати залізничні перевезення з морським транспортом (з Одеси морем везуть зерно в Іспанію) будуть шляхом спеціальних тарифів.
«Є Середземноморський коридор. Він повністю пройде через Європу із заходу на схід. Від Іспанії до Львова. Очікуємо в рамках спілкування з різними операторами та перевідниками узгодження наскрізних конкурентних тарифів. Якщо все зробити правильно – це може бути конкуренція морю», - резюмував Яковенко.
Наразі тривають роботи з прокладання євроколії на дільниці Чоп-Ужгород. Закінчити роботи на залізниці планують на початку третього кварталу 2025 року.
"Зараз ведуться активні роботи на ділянці Чоп-Ужгород. Сподіваюся, вже наступного року з Ужгорода можуть їздити пасажирські поїзди по євроколії у Братиславу та Прагу, Відень, Дрезден та Бухарест. Усі можливості зробити це є. А пасажири проходитимуть контроль на вокзалі міста Ужгород", - казав Яковенко.
Також у планах — будівництво та електрифікація на дільниці між Ужгородом і Матевцями, щоб «доєднатися до словацьких залізниць». Протяжність дільниці становить 10 кілометрів.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.