«Укрпошта» п’ять місяців шукала посилку з «AliExpress»: чи заплатила компанія відшкодування

Читать на русском

У листопаді 2021 року суддя районного суду Чернівців вирішувала, чому посилку так довго шукали та чи була в цьому провина поштового оператора

Читать на русском
Жінка довго шукала своє відправлення
Жінка довго шукала своє відправлення

У листопаді 2021 року суддя районного суду Чернівців вирішувала, чому посилку так довго шукали та чи була в цьому провина поштового оператора

У травні 2021 року жінка зробила замовлення в онлайн-магазині «AliExpress» на 18,57 долара (на той час це було 520 гривень). Продавець відправив посилку, яка пройшла митний контроль. А коли відправлення потрапило до «Укрпошти», то воно загубилося.

Жінка цікавилася в «Укрпошті» куди зникла її посилка, але в компанії нічого не змогли відповісти. Їй порадили звернутися до відправника та відкрити диспут в інтернет-магазині. 

Після переписки з продавцем жінка зрозуміла, що той «добросовісно відправив товар та передав його у розпорядження компанії – перевізнику». Тобто посилка загубилася вже в Україні, а це вже була сфера відповідальності «Укрпошти».

Що було у суді

Жінка просила, щоб національний поштовий оператор виплатив їй понад тисячу гривень відшкодування за те, що нібито не впорався із доставкою відправлення.

Адвокат «Укрпошти» на це відповів, що невідомо, чи взагалі жінка щось купувала та чи платила вона за це. Тому що до позову не додали чек чи банківську виписку щодо оплати вартості замовлення на 18,57 долара. До того ж «криворуким» був продавець, тому що він невірно зазначив номер відправлення.

«Замовлений позивачем товар від 12 травня 2021 року не міг бути вкладений у відправлення за Трек-номером RO521064708ЕЕ, оскільки перевізником за вказаним трек-номером з 16 квітня 2021 року вже здійснювалась доставка», - пояснили в «Укрпошті».

За версією поштового оператора, щоб отримати відшкодування від компанії, потрібно мати з нею укладений догорів. Щодо звичайних українців, то це може бути чек про оплату доставки, а такого в жінки не було. Тому адвокат наполягала, що відносин між «Укрпоштою» та клієнткою немає, тому немає підстав платити компенсацію.

Крім того, оголошена цінність посилки була встановлена на рівні 100 грн. Тому, в разі її зникнення, виплати будуть рахувати від цієї суми. Тому ні про які тисячі гривень мова не йшла.

Що вирішила суддя

«Укрпошта» вважала, що посилку вручили ще у травні 2021 року. Однак жінка запевняла, що вона нічого не отримувала, тому продовжувала запитувати, куди компанія поділа її відправлення.

Виявилося, що посилка мала прийти за адресою – вул. Главки Йосипа у Чернівцях. Проте під час переписки з поштовою компанією у жовтні та листопаді 2021 року виявилося, що відправлення знайшлося, але за іншою адресою - вул. Гагаріна Юрія, 36А. Тому«Укрпошта» запрошувала забрати посилку за новою адресою.

Суддя визнала, що державна компанія довго водила клієнтку кругами та не могла знайти її посилку, тому має за це заплатити. А от щодо компенсації за хвилювання, то тут, на погляд судді, жінка не довела, що ця історія завдала їй великого клопоту та позбавила сну.

Через це у листопаді 2021 року суддя Шевченківського районного суду Чернівців Галина Слободян вирішила, що «Укрпошта» має заплатити клієнтці 100 гривень. Це рішення ніхто не оскаржував й воно набрало законної сили у січні 2022 року.

Що робити, якщо посилку загубили на пошті

В Мін’юсті порадили що потрібно робити, якщо таке сталося: 

  • Необхідно звернутися до поштового відділення, звідки Ви направляли посилку, з відповідною заявою про втрату відправлення. У заяві зазначаються вид, категорія та номер поштового відправлення, місце та дата прийняття, прізвище, ім’я та по батькові (для юридичних осіб – найменування) і поштова адреса відправника та адресата, а у відповідних випадках – сума оголошеної цінності поштового відправлення, сума післяплати. Це правило діє як в межах території України, так і за кордоном.
  • У випадку виявлення факту втрати поштового відправлення вимагайте від працівника поштового зв’язку складання акту, який підписується ним, керівником об’єкта поштового зв’язку і відправником/одержувачем.
  • На підставі наявних доказів (акти, фотофіксація) зверніться до оператора із письмовою претензією про отримання компенсації за втрачене поштове відправлення. Оператор зобов’язаний надати письмову відповідь споживачу у місячний термін з моменту отримання претензій.
  • У випадку, якщо захистити свої права в такий спосіб не вдалося, маєте право звернутися до суду.

Важливо пам’ятати, що компанія не несе відповідальність за втрату посилки, якщо:

  • посилка відповідно до закону підлягає вилученню, конфіскації або знищенню;
  • втрата або знищення вмісту посилки настали внаслідок непереборної сили (урагану, землетрусу);
  • недостача або пошкодження вмісту посилки трапились внаслідок порушення визначених законодавством України правил про обмеження в пересилці предметів і речей;
  • заява про розшук поштового відправлення подана через 6 місяців після дати прийняття посилки поштовим відділенням (спеціальна позовна давність).

Інформатор розповідав, що «Укрпоштою» відправили понад п’ять кілограмів варення, але консервація за адресою не доїхала.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.