Телемарафон не потрапив у топ-3 джерел інформації про війну: де більшість українців дізнаються новини

Читать на русском

Найчастіше як джерело інформації про війну українці використовують Телеграм

Читать на русском
Telegram
Більше 50% українців довіряють Telegram-каналам, ніж телемарафону

Найчастіше як джерело інформації про війну українці використовують Телеграм

Більшість українців для отримання інформації про війну з Росією звертаються до Telegram-каналів. Також шукають дані у близьких людей, та на YouTube. Офіційний телемарафон для цих цілей використовують лише третина опитаних.

Про це свідчать результати опитування фонду "Демократичні ініціативи" імені Ілька Кучеріва спільно із соціологічною службою Центру Разумкова, проведеного 21-27 березня. Опитування проводилося методом face-to-face на тих територіях, що контролюються урядом України та на яких не ведуться бойові дії.

Найпопулярнішими джерелами інформації про події російсько-української війни
для українців є:

  • Телеграм-канали – це джерело назвали 53% респондентів.
  • міжособистісні контакти (родичі, друзі, знайомі – 42%)
  • YouTube (40%).
  • Телемарафон "Єдині новини" використовують для отримання такої
    інформації 37% опитаних.

Телемарафон "Єдині новини" не попав у топ-3 джерел інформації про війну: де більшість українців дізнаються новини 1

Результати опитування свідчать про те, що Telegram-канали є найпопулярнішим джерелом новин для українців віком до 30 років (73%), значно випереджаючи інші джерела. Натомість люди старшого віку (понад 60 років) частіше обирають телемарафон "Єдині новини".

У вікових групах 18–29, 30–39 та 40–49 років другим за частотою згадувань джерелом є YouTube, Це свідчить про те, що існує чітка залежність між віком та вподобаннями щодо джерел інформації.

Дослідження показують, що рівень освіти впливає на те, з яких джерел люди отримують інформацію про війну. Ті, хто має середню або неповну середню освіту, частіше дивляться телемарафон "Єдині новини" (49%) та спілкуються з друзями та знайомими (48%). Для людей з середньою спеціальною освітою найпопулярнішими джерелами є Телеграм-канали (53%) та спілкування з іншими (45%). А от серед респондентів з вищою освітою лідирують Телеграм-канали (61%) та YouTube (45%). При цьому, з ростом рівня освіти значно падає популярність телемарафону "Єдині новини".

Також існують певні відмінності у використанні різних джерел інформації між міськими та сільськими жителями. Telegram-канали є фаворитом у обох групах, але їх популярність трохи вища у містах (55% проти 48% у селах). Наступні за популярністю серед міщан - канали міжособистісного спілкування та YouTube (43%), а серед селян - канали міжособистісного спілкування та телемарафон "Єдині новини" (40-41%). Окрім того, городяни частіше використовують різноманітні Інтернет-сайти (31% проти 19% у селян).

Довіра до телемарафону в Україні падає

Зараз популярність телемарафону "Єдині новини" серед українців падає. Зараз телемарафон має рівень довіри менш як 30%. До того ж він має постійну тенденцію до зниження рівня довіри, повідомляв голова Комітету ВР з питань свободи слова Ярослав Юрчишин. Соціологи зазначили, що вперше зафіксували негативний баланс довіри-недовіри. Тобто глядачів, які не довіряють телемарафону, більше, ніж тих, хто довіряє. Більше прихильників "Єдиних новин" серед опитаних, які довіряють президенту України Володимиру Зеленському.

Працівникам телемарафону зберегли бронювання від мобілізації

Міністерство культури та інформаційної політики України підтвердило телеканалам, які беруть участь у телемарафоні "Єдині новини", їхню критичну важливість для економічного функціонування та забезпечення життєвої діяльності населення у важливий період. Це означає, що працівникам телеканалів збережено бронювання від мобілізації. 

Відповідно до директив Мінкультури, телеканали, що беруть участь у телемарафоні (марафон – це інформаційний канал, який виробляють і транслюють шість телеканалів/медіагруп - ред.), мають статус критично важливих для економічного функціонування та забезпечення життєдіяльності населення у цей важливий період. При цьому За час вторгнення держава виділила на виробництво марафону вже 1,12 млрд грн. У 2024 році українські платники податків заплатять за трансляцію Єдиного телемарафону півмільярда гривень.

Нагадаємо, що українці вимагають перенаправити кошти з телемарафонів "Єдині новини" та FREEDOM на потреби Збройних сил України. Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль заявив, що недоцільно перенаправляти кошти, які призначені для телемарафону, на фінансування ЗСУ. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.