ПриватБанк закриває рахунки українців: як цьому запобігти

На сайті відгуків про роботу компаній колишній клієнт ПриватБанку поскаржився на «нечесне та некоректне ставлення» до себе. Його рахунок закрили без будь-яких пояснень.

ПриватБанк
Банки мають право проводити моніторинг операцій своїх клієнтів

2 червня чоловік не зміг зайти до свого Приват24. Після дзвінка у службу підтримки виявилося, що його картка заблокована. 

Про це колишній клієнт державної фінансової установи повідомив на сайті Minfin

коментар
Коментар колишнього клієнта банку

 

«Ви закрили мій рахунок без будь-якого попередження. Я дуже розчарований таким ставленням до своїх клієнтів. 02.06.23р я не зміг зайти в Приват24, телефоную в підтримку і мені кажуть «ваша карта в блоці», на питання чому, мені кажуть що не знають і очікувати 14 днів. Через 2 тижні я отримую лист про розрив договору», - написав чоловік.

Він заявив, що був готовий надати інформацію по кожному платежу та просив переглянути рішення.

«Отримав відповідь на електрону пошту, що рішення змінено не буде і пояснювати мені ніхто нічого не зобов’язаний. Так, це ваше право. А моє не терпіти цього мовчки», - заявив колишній клієнт банку.

За версією чоловіка, замість того, щоб попередити про будь-які потенційні проблеми з рахунком, в банку вирішили розірвати договір «без будь-якого пояснення чи можливості виправлення ситуації».

«Протягом двох місяців, червень і липень, я не отримував свою пенсію по інвалідності (у мене СМА), та не маю доступу до своїх фінансових коштів. Ви забрали моє право на власні гроші без будь-якого попередження чи обґрунтування, тим самим поставивши мене у складну життєву ситуацію», - заявляв власник рахунку.

Клієнт фінустанови готовий захищати свої права у суді.

Яка була реакція

В коментарях під цим дописом чоловіку нагадали, що за правилами банки в Україні можуть відмовляти своїм клієнтам в обслуговуванні в разі виявлення підозрілих операцій.

«Порушення ваших прав? Ну цю байку ви можете бабусі на лавці під хатою розповісти… будь-який банк має право відмовити будь-кому на свій розсуд, подобається вам чи ні але такі правила є та будуть», - написав у відповідь користувач Jokets.

Чоловіку порадили, «щоб дізнатись причину розірвання відносини...потрібно піти працювати в банк і, так би мовити зі середини все побачити».

На момент підготовки матеріалу представники ПриватБанку ніяк не прокоментували цю скаргу.

За правилами, які встановив Національний банк України, українські банки будуть звітувати до регулятора про карткові операції українців. 

Згідно з умовами обслуговування ПриватБанку, установа має право «відмовитися від підтримання договірних відносин з клієнтом (у тому числі шляхом розірвання договірних відносин) чи проведення фінансової операції:

  • якщо фінансова операція містить ознаки такої, що підлягає фінансовому моніторингу;
  • в разі встановлення клієнту неприйнятно високого ризику відповідно до законодавства у сфері запобігання легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
  • банк має право зупиняти платіжні операції (в т.ч. операції із зарахування коштів на рахунок), які можуть бути пов'язані з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму.

Як уникнути негативних наслідків фінмоніторингу

За словами засновниці та СЕО юридичної компанії Main Business Partner Соломії Марчук, щоб на 100% не потрапити під фінансовий моніторинг достатньо відмовитися від фінансових послуг і не користуватися банківськими рахунками. 

«Якщо банку відомо, що ви займаєтеся діяльністю в сфері юриспруденції та отримуєте оплати за консультаційні послуги, а потім несподівано отримуєте платіж в розмірі 50 000 гривень за продаж кормів для тварин, це може бути підставою для фінмоніторингу», - вважає Соломія Марчук.

Якщо ви привернули до себе увагу банку, то на час проведення перевірки він призупиняє обслуговування рахунку та просить пояснити законність вашої діяльності та походження отриманих коштів.

«Першою помилкою, яку ви можете допустити, потрапивши під фінмоніторинг – це ігнорування звернення банку та висування претензій. Таку поведінку клієнта банк може сприйняти як окремий критерій ризиковості», - заявляє експертка.

Раніше Інформатор писав, що у ПриватБанку діє спеціальна депозитна програма для військових "Слава Героям".

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube