У ПриватБанку вказують, що клієнт повідомив третім особам свої дані, номер коду, фінансовий номер
Чоловік отримав дзвінок від нібито працівника ПриватБанку. Згодом він виявив втрату коштів у розмірі 60 085 гривень та просив повернути, але фінустанова відмовила. Про це йдеться у рішенні Придніпровського районного суду Черкас, опублікованому 20 травня 2025 року.
10.04.2024 року чоловіку зателефонувала особа, яка представилась працівником АТ КБ «ПриватБанк», повідомила номер його картки, запитавши, чи це він здійснює операції з перерахування коштів на реквізити російського банку. В разі того, якщо він такі операції не проводив, необхідно терміново заблокувати рахунки та картки. Надалі, у нього вказана розмова почала викликати сумніви у справжності того, що він спілкується з працівниками АТ КБ «ПриватБанк», та він з іншого мобільного пристрою зайшов у додаток «ПриватБанк» та побачив несанкціоноване переведення коштів з його картки на його іншу картку для виплат (пенсійну), який також був відкритий в АТ КБ «ПриватБанк». Він зателефонував на гарячу лінію АТ КБ «ПриватБанк» та повідомив про вчинення шахрайських дій з метою блокування рахунків.
11.04.2024 року громадянин звернувся до поліції із заявою про вчинення кримінального правопорушення (шахрайських дій), а саме викрадення з його банківських карток коштів. Вказані відомості внесені до ЄРДР, правова кваліфікація кримінального правопорушення за ч. 4 ст. 190 КК України. Досудове розслідування зараз триває. 27.06.2024 року він звернувся з письмовою вимогою до АТ КБ «ПриватБанк» щодо поновлення його прав споживача, а саме, просив: зупинити нарахування та списання відсотків на незаконно зняті кредитні кошти; відновити залишок кредитних коштів на особистому картковому рахунку до стану, у якому він перебував перед виконанням несанкціонованих операцій 10.04.2024 року, тобто станом на 09.04.2024 року у розмірі 60 085 гривень; повернути на рахунок списані АТ КБ «ПриватБанк» особисті кошти в розмірі 13 500 гривень. Листом від 10.07.2024 року АТ КБ «ПриватБанк» повідомило, що у задоволенні його запиту відмовлено: банк не може повернути кошти. На вимогу призупинити списання відсотків за кредитом, повідомив що нормами банківського законодавства, зокрема Законом України «Про банки і банківську діяльність», забороняють банкам встановлювати окремій особі більш сприятливі умови, ніж іншим клієнтам банку за аналогічними договорами. Банком взяв до уваги, що клієнт звернувся із заявою до поліції. Банк намагатиметься максимально ефективно співпрацювати з правоохоронними органами та сприяти щонайскорішому розгляду даної справи. Раніше, 22.05.2024 року він звертався з аналогічною заявою до банку з проханням провести службове розслідування за фактом шахрайських дій. Однак, жодного слова про результати проведеного службового розслідування, банк ні на першу заяву, ні на другу інформації не повідомив.
У судовому засіданні представник АТ КБ «ПриватБанк» заперечував щодо задоволення вимог та просив відмовити у задоволенні позову. Він додав, що чоловік повідомив третім особам свої дані, номер коду, фінансовий номер.
Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Вини АТ КБ «ПриватБанк» у проведенні спірних транзакцій у справі не встановлено.
"Дослідивши CD диск, наданий відповідачем до відклику, встановлено, що позивач особисто повідомляє у телефонній розмові стороннім особам CVV коди, пін-код карти, номер карт, підтверджував дзвінки. Повідомив, що вчиняв інші дії, які йому пропонувались. Відповідно до витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань від 11.04.2024 року, 10.04.2024 року невстановлена особа, використавши абонентський номер, представилась працівником банківської установи, ввела в оману чоловіка, шахрайським шляхом отримала доступ до банківських карткових рахунків в АТ КБ "ПриватБанк" та здійснила незаконні операції по перерахунку коштів, заволоділа грошима у сумі 43 700 гривень. Відповідно до службової записки від 03.12.2024 року по картах клієнта вбачається 10/04/2024 здійснення транзакцій - переказ на свою карту через додаток Приват-24 - 138 операцій на загальну суму 58 338 гривень (з урахуванням комісії 60 085 гривень). Докази втрати позивачем платіжного інструменту (блокування її SIM-карти) у справі відсутні, а отже відбулось розголошення позивачем у телефонній розмові інформації, яка дала змогу отримати контроль над фінансовим номером його телефону та ініціювати вказані дії. Вини відповідача у проведенні спірних транзакцій у справі не встановлено, а тому у відповідача не виникає обов'язку шляхом власних коштів відновлювати залишок коштів по кредитній картці позивача. Встановлені у справі обставини свідчать про недоведеність порушення АТ КБ "ПриватБанк" прав клієнта при здійсненні 10.04.2024 року платіжних операцій і, відповідно, відсутність підстав для зобов'язання його відновити залишок кредитних коштів по банківському рахунку станом на 10.04.2024 року", - наголосив суд.