Управитель уклав угоду з мобільним оператором без відома мешканців
На початку лютого 2018 року «Київстар» без відома та згоди власників багатоквартирного будинку у Софіївській Борщагівці почав встановлювати обладнання на даху будинку. Мешканцям це не сподобалося. Вони зібралися та прийняли рішення заборонити компанії це робити.
Це протистояння тягнулося до вересня, коли одного разу вночі компанія змонтувала своє обладнання супереч бажанню мешканців. У жовтні 2018 року ініціативна група співвласників будинку звернулись до свого управителя – Будівельно-монтажної компанії «Софіївська», якого їм призначила місцева влада. Люди хотіли дізнатися, чому оператор відчуває себе так впевнено. У відповідь на запит вони просили надати технічну документацію та дозвіл на встановлення будь-яких конструкцій.
Управитель відповів, що «дозвіл на встановлення обладнання стільникового зв`язку не надавав». Тоді люди поскаржилися до «Київстару» і вимагали негайно демонтувати всі конструкції та відновити цілісність покрівлі. Проте мобільний оператор відповів, що це було вимушене рішення через скарги місцевих мешканців на низьку якість стільникового зв`язку та надання послуг швидкісного мобільного інтернету. На рішення компанії вплинула ще стрімка забудова і збільшення населення у Софіївській Борщагівці.
Коли нічого не відбулося, люди звернулися до Софіївсько-Борщагівської сільської ради й запитали, що відбувається. Там їм повідомили, що «Київстар» та їх управитель уклали договір про встановлення базової станції та передавальних систем зв`язку.
Пізніше управитель пояснив, що дозвіл на встановлення обладнання на даху будинку надавався у серпні 2018 року. І окремо зазначив, що для цього запитувати у мешканців згоду компанія була не повинна, оскільки такий дозвіл отримується лише від ОСББ. Тому «Київстар» та компанія «Софіївська» підписали договір нікого не питаючи.
У своєму позові мешканка будинку скаржилася, що встановлення обладнання руйнує стіни, двері під`їзду та ліфт. Окрім цього, воно шкідливе через випромінювання. Вона просила суд визнати договір між компаніями недійсним, демонтувати обладнання і стягнути з компаній судові витрати. На це управитель пояснив, що гроші за те, що на даху встановлено обладнання мобільного оператору йдуть на утримання будинку.
Також представник будівельно-монтажної компанії запевнив, що обладнання сертифіковане і безпечне. Тому немає підстав визнавати договір недійсним.
Представники «Київстар» у суді пішли ще далі та заявили, що насамперед жінка має довести, що квартира у спірному будинку належить їй. Окрім цього вона не надала доказів проведення зборів, не зазначила ким із власників та коли були проведені ці збори, та не надала доказів того, що учасники зборів є власниками квартир.
Мешканці зробили з цього висновки та у лютому 2020 року зареєстрували ОСББ «Лесі 19», яке стало управителем багатоквартирного будинку з обладнанням на даху. У квітні того ж року до угоди з «Київстар» внесли зміни, та замість Будівельно-монтажної компанії «Софіївська» з мобільним оператором вже мав право домовлятися новий представник. Судячи зі всього, часи змінилися та ОСББ «Лесі 19» не заперечував проти передання частини даху в користування «Київстару». Тому не намагався розірвати угоду.
Суд визнав, що управитель діяв законно, коли укладав договір з мобільним оператором. А жінка так і не надала суду прав на квартиру, яка була зареєстрована на її чоловіка. При цьому копія свідоцтва про шлюб для суду не була достатнім доказом. Тому у вересні 2020 року суддя Києво-Святошинського районного суду Київської області ухвалила, що немає підстав визнавати договір нечинним.
Інформатор писав, що «Київстар» готовий купувати електроенергію у власників генераторів.