На заяву жінки банк письмово відмовив у поверненні коштів, мотивуючи тим, що вхід в "Приват-24" був здійснений під її авторизацією з використанням фінансового телефону
Жінці на телефон надійшов дзвінок від нібито працівника банку під приводом зміни пароля до входу в мобільний застосунок "Приват-24". Згодом вона дізналась про списання з рахунку коштів на загальну суму 110 776 гривень. Про це йдеться у рішенні Хмельницького міськрайонного суду, опублікованому 30 грудня 2024 року.
30 липня 2024 року невстановлена особа, зателефонувавши з номера мобільного телефону, представившись працівником банку, під приводом зміни пароля до входу в мобільний застосунок "Приват-24", шахрайським шляхом заволоділа коштами в сумі 35 800 гривень з банківської карти АТ КБ «ПриватБанк». В той самий час, без згоди жінки був оформлений кредитний договір на її ім'я на отримання кредитних коштів в сумі 74 976 гривень, котрі були переказані на невстановлений рахунок. При цьому, вона не надавала стороннім особам свою кредитну картку та пароль до неї, нікому не повідомляла будь-яких даних, що стосуються відкритих рахунків та не розкрила відомості, які містять банківську таємницю. Громадянка звернулась до поліції щодо вчинення кримінального правопорушення, де було внесено відомості до Єдиного державного реєстру досудових розслідувань за ознаками ч. 4 ст. 190 (шахрайство) Кримінального кодексу України.
На заяву жінки банк письмово відмовив у поверненні коштів, мотивуючи тим, що вхід в "Приват-24" був здійснений під її авторизацією, використовуючи фінансовий телефон. Вона просила визнати незаконним самовільне перерахування коштів в сумі 35 800 гривень та 74 976 гривень, а також зобов'язати відновити вказані кошти на її рахунку.
"За результатами службової перевірки банком встановлено, що вхід до системи "Приват-24" виконувався з використанням інформації, яку позивачка не повинна була розголошувати. Вхід виконувався з використанням її фінансового номера телефону для доступу в систему "Приват-24" введено правильний логін та пароль. Після введення правильного пароля надходив дзвінок з запитанням підтвердження входу, клієнтка натиснула «ок» та увійшла до системи "Приват-24". Вхід було виконано шляхом використання фінансового номера, але з нетипового пристрою «Smarthone». У клієнта банку немає обмежень з якого саме пристрою вони входять до системи "Приват-24", тому, що клієнт використовує фінансовий номер, який клієнт самостійно визначає, повідомляє про це банк в анкеті опитувальника та встановлює для себе особистий пароль для входу в систему "Приват-24". Отже, АТ КБ «ПриватБанк» вважає, що відповідальність за проведення операції 30.07.2024 року по рахунках несе позивачка", - заявили в ПриватБанку.
Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Її дії призвели до втрати, незаконного використання ПІНу або іншої інформації, яка дала змогу ініціювати платіжні операції.
"Суд вважає, що відповідач довів, що дії власниці рахунку призвели до втрати, незаконного використання ПІНу або іншої інформації, яка дала змогу ініціювати платіжні операції. З цих підстав позов задоволенню не підлягає", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.