Клієнт ПриватБанку не зміг забрати кошти з депозиту, а згодом дізнався про списання 612 453 гривень - що вирішив суд

Чоловіку під час спілкування з працівником ПриватБанку стало відомо, що в ніч з 05.10.2021 року на 06.10.2021 року невідомі особи незаконно перерахували його кошти з депозитного рахунку на картку, відкриту за допомогою номера мобільного телефону, який він не надавав банку і який ніколи не значився як фінансовий номер телефону у депозитному договорі

ПриватБанк
Клієнт ПриватБанку втратив з рахунків кошти у розмірі 612 453 гривень

Чоловік звернувся до ПриватБанку з метою зняття коштів з депозитного рахунку. Однак він не зміг цього зробити, адже втратив з карток 612 453 гривень, які вимагає повернути. Про це йдеться у рішенні Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області, опублікованому 30 квітня 2025 року.

31.12.2020 року між чоловіком та АТ КБ «ПриватБанк» укладено договір вклад «Стандарт» строком на шість місяців. Він вніс на депозитний рахунок в АТ КБ «ПриватБанк» кошти в сумі 500 тисяч гривень. Після закінчення терміну дії вказаного договору 05.07.2021 року клієнт уклав з АТ КБ «ПриватБанк» договір вклад «Стандарт» строком на три місяці, тобто до 05.10.2021 року включно. 05.10.2021 року громадянин звернувся до відділення АТ КБ «ПриватБанк» у м. Могилеві-Подільському з метою зняття коштів з депозитного рахунку, де працівником банку, після проведення верифікації із застосуванням його паспорта, було повідомлено, що оскільки дія договору закінчується 05.10.2021 року, то 06.10.2021 року зможе отримати готівкові кошти у касі банку. Однак, 06.10.2021 року не зміг отримати свої кошти, оскільки, коли прийшов до відділення банку, під час спілкування з працівником стало відомо, що в ніч з 05.10.2021 року на 06.10.2021 року невідомі працівники банку незаконно перерахували його кошти з депозитного рахунку на картку, відкриту за допомогою номера мобільного телефону, який він не надавав банку і який ніколи не значився як фінансовий номер телефону у депозитному договорі.

За вказаних обставин, несанкціоновані транзакції коштів між рахунками та картками, які були за розпорядженням чоловіка заблоковані, призвели до викрадення коштів з депозитного та зарплатного рахунків в сумі 612 453 гривень, з яких 521 452 гривень - депозитні кошти з урахуванням нарахованих відсотків за договором вклад «Стандарт» та 91 тисяча гривень - заробітна плата. За даним фактом 09.10.2021 року він звернувся до поліції з заявою про вчинення відносно нього кримінального правопорушення, за якою внесли відомості до ЄРДР з правовою кваліфікацією за ч. 3 ст. 190 Кримінального кодексу України та розпочали досудове розслідування, яке триває по даний час. 

"Як було встановлено кошти з картки позивача було переведено за допомогою додатку Приват-24. За результатами проведеної перевірки, було встановлено, що зміна пароля в Приват-24 клієнта відбулася з використанням конфіденційної інформації по його карті, яка знаходилась на руках у клієнта та pin-коду до неї. Без пароля жоден клієнт не може відкрити свій додаток Приват-24 і отримати доступ до карток та грошей. Переказ коштів можливо здійснити лише за допомогою використання фінансового номера телефону та іншої особистої інформації (даних по карті, ПІН коду, паролів входу у Приват-24). З наявних у справі доказів вбачається, що операції з розірвання депозитів було виконано через систему інтернет-банкінгу "Приват-24" з коректним введенням логіну та паролю. Саме бездіяльність по захисту своїх грошей, а також дії та бездіяльність позивача по захисту власних персональних даних та власного мобільного фінансового телефону/смартфону і несвоєчасне блокування карток, стали у сукупності причиною того, що були списані власні кошти на його картках. Отже, враховуючи, що він з заявою про вчинення шахрайських дій звернувся до банку лише 06.10.2021 року, тобто після проведення спірних транзакцій, а відтак у банку відсутній обов'язок з відшкодування збитків завданих незаконними транзакціями", - заявили у ПриватБанку. 

Яким було рішення суду?

Суд частково задовольнив позов чоловіка. З акціонерного товариства комерційного банку «ПриватБанк» на його користь стягнуть кошти в сумі 920 093 гривень, а також моральну шкоду в сумі 25 тисяч гривень.

"Відповідач після отримання повідомлення від клієнта про здійснення несанкціонованих ним операцій зі списання коштів з його рахунків, зобов'язаний був повернути позивачу всі списані кошти, однак станом на день звернення позивача з позовом до суду, кошти відповідачем позивачу не повернуті. Враховуючи відсутність доказів, які безспірно доводять, що позивач своїми діями чи бездіяльністю сприяв втраті, незаконному використанню пін-коду або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції, встановлення факту негайного повідомлення відповідача про незаконні операції з коштами позивача, звернення останнього до правоохоронних органів з даного приводу, суд дійшов висновку про несанкціоноване списання коштів з його рахунку в сумі 612 453 гривень, у зв'язку із чим вони підлягають поверненню відповідачем. Згідно з розрахунком заборгованості за період прострочення грошового зобов'язання з 06.10.2021 року по 12.07.2024 року (кількість днів прострочення 1011) сума боргу відповідача перед позивачем становить 920 093 гривень, яка складається з наступного: суми боргу в розмірі 612 453 гривень, інфляційних втрат в сумі 256 748 гривень; 3% річних в сумі 50 892 гривень. Суд вважає наданий позивачем розрахунок вірним. При цьому, відповідачем заперечення вказаної суми боргу та іншого розрахунку заборгованості не надано", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube