Чоловік запевняє, що не схвалював здійснення операцій (транзакцій) по рахунку, відкритому в АТ КБ «ПриватБанк» і, відповідно, ці операції є незаконними
Чоловік вирішив продати товар на Olx. Однак це обернулось для нього втратою коштів з кредитної картки ПриватБанку в сумі 63 129 гривень, які він вимагає повернути. Про це йдеться у рішенні Шевченківського районного суду Харкова, опублікованому 8 травня 2025 року.
26.06.2024 року на акаунт чоловіка у Viber до якого прив'язаний його фінансовий номер телефону, написав невідомий абонент із номера. В ході листування вищевказана особа повідомила, що хоче придбати у нього жіночі босоніжки, які він виставив на сайті із продажу товарів «Olx» та запропонувала здійснити замовлення через «Olx-доставку» на що він погодився. Надалі вищевказана особа, надіслала йому в особисті повідомлення гіперпосилання із нібито готовою формою замовлення, по якій надалі він перейшов. Після цього на номер через Telegram подзвонила невідома особа та представилась працівником АТ КБ «ПриватБанк» та повідомила про підозрілу активність у його додатку «Приват-24», попросила для запобігання заволодіння його рахунком ввести код sms, який надіслано. Він ввів у своєму смартфоні отриманий в sms код, після чого на екрані смартфона з'явився напис «Не вимикати та не перезавантажувати телефон протягом 15 хвилин». При цьому громадянин не міг користатися функціями свого телефону, у тому числі робити з нього дзвінки.
Чоловік намагався перезавантажити телефон, але у нього це не виходило приблизно 15 хвилин. Після того, як він зміг перезавантажити свій смартфон, то з'ясував, що мобільні додатки, у тому числі «Приват-24» відсутні, а всі налаштування скинуті до заводських налаштувань. Він наголошує, що 26.06.2024 року не здійснював та не схвалював здійснення операцій (транзакцій) по рахунку, відкритому в АТ КБ «ПриватБанк» і, відповідно, ці операції є незаконними. З метою захисту своїх прав громадянин звернувся до суду з цим позовом та просив суд зобов'язати акціонерне товариство комерційний банк «ПриватБанк», повернути безпідставно списані з банківського/карткового рахунку кошти в сумі 63 129 гривень, шляхом їх відновлення на картковому рахунку та анулювати всі нараховані відсотки та суми комісій, які були нараховані по вказаному картковому рахунку, починаючи з 26.06.2024 року.
"26.06.2023 року зафіксовано звернення чоловіка на гарячу лінію ПриватБанку 3700. В розмові з оператором клієнт зазначив, що він продає речі на сайті OLX.ua, перейшов за посиланням, яке йому надіслали у Viber, необхідно було підтвердити свою карту для отримання оплати за товар та підтвердити реєстрацію в ПриватБанку, після чого телефон «завис» та скинувся до заводських налаштувань. Таким чином, аудіозапис розмови між ним та операторами банку не лише підтверджує його вину, а й засвідчує безпосередню участь у переказі коштів з картки, які мали місце 26.06.2023 року. Доказів звернення громадянина до АТ КБ "ПриватБанк" до списання коштів та під час списання коштів не надано, у зв'язку з чим ризик збитків від здійснення операцій та відповідальність несе користувач", - заявили у ПриватБанку.
Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Спірні транзакції по його рахунку відбулися внаслідок його необережної поведінки щодо надання третім особам доступу до фінансового номера телефону та системи Приват-24.
"Судом встановлено, що саме позивач, як користувач банківських послуг, діючи з необережності, як форми винної поведінки, допустив порушення зазначених вимог спеціального законодавства, зокрема розголосив індивідуальну облікову інформацію третім особам, не забезпечив належного зберігання інформації, яка дає змогу ініціювати та виконувати платіжні операції, не повідомив Банк негайно, а саме до здійснення спірних транзакцій, про втрату доступу до фінансового номера телефону, що дало змогу невстановленим особам отримати доступ до банківського рахунку позивача в системі Приват-24. З урахуванням викладеного, враховуючи, що спірні транзакції були здійснені з 16:27 до 17:02 26.06.2024 року, а позивач звернувся на гарячу лінію АТ КБ «ПриватБанк» о 17:28 26.06.2024 року, тобто після здійснення транзакцій, що відповідно до ч. 5 ст. 87 Закону України «Про платіжні послуги» виключає відповідальність банку за виконання неналежних платіжних операцій. При цьому, суд роз'яснює позивачу, що відмова у задоволенні позовних вимог у цій справі, не перешкоджає захисту цивільних прав позивача у разі встановлення складу кримінального правопорушення за обставинами, викладених у позовній заяві, шляхом пред'явлення у кримінальному провадженні цивільного позову в порядку ст. 128 КПК України про відшкодування шкоди, завданої кримінальним правопорушенням", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.