До 30 призупинок серця на добу: чоловік гостро відреагував на зміну тарифу «Київстар» та поскаржився до суду

Компанія мала право змінити тариф для абонента переплаченого зв'язку

До 30 призупинок серця на добу: чоловік гостро відреагував на зміну тарифу «Київстар» та поскаржився до суду
Чоловік витратив на лікування понад 23 тисяч гривень

З 2006 року чоловік користувався номером від «Київстар». Його все влаштовувало, але в компанії вирішили, що тариф потрібно змінювати. Це викликало гостру реакцію клієнта. Він не бажав змін і подав позов до суду, щоб повернути колишні умови обслуговування.

У вересні 2018 року чоловік помітив, що «Київстар» як зазвичай не зняв 20 грн абонплати. Натомість він одержав СМС-повідомлення з інформацією про те, що абонплата збільшується до 35 грн, тобто майже вдвічі. Крім того, оператор вирішив ще більше змінити умови користування зв’язком: збільшити безоплатні обсяги інтернету, кількість СМС і розмови з абонентами інших операторів.

Користувачу такі зміни не сподобалися. Він вважав, що «Київстару» відомо, що  він не користується інтернетом в телефонному режимі понад 15 років, не пише «СМС-повідомленнями з фізіологічних і фізичних причин» та не веде розмови з абонентами інших операторів. Тому нащо пропонувати новий тариф, якщо повністю влаштовував старий, чоловікові було незрозуміло.  

У позові до суду він написав, що зміни принесли йому тільки страждання. Це викликало в нього аритмію, яка давала до 30 призупинок серця на добу.

Що було у суді

Клієнт «Київстар» просив суд стягнути з компанії 23 тис. 650 грн, які він витратив на лікування. Крім того, у позові йшлося про відновлення скасованого тарифу. Чоловік вважав, що компанія порушила «його право на вільний вибір об'єму послуг і примушує його придбавати продукцію в непотрібному йому об'ємі».

У відповідь на це представник оператора заявив, що «Київстар» обслуговувала номер чоловіка з вересня 2006 року. Послуги за цим номером надавалися знеособлено за передоплатою. Суд встановив, що за цих умов оператори можуть змінювати тарифи та пропонувати нові, в тому числі такі, перехід на які буде безплатним. Виключенням можуть бути випадки, коли тарифи підлягають державному регулюванню та під час реєстрації абонента в оператора.

Єдине, що про зміну тарифу компанія має завчасно попередити. Що вона і зробила через повідомлення на сайті та через сповіщення на спірний номер. В травні 2018 року на офіційному сайті «Київстар» було розміщено повідомлення, що оператор скорочує деякі застарілі тарифні плани передплаченого зв'язку. Проте чоловік не звернувся до компанії щодо зміни свого тарифного плану на інший. 

Також, чоловік поскаржився на «принизливі та злісні» дії «Київстару». Річ у тому, що користувача обурили такі СМС-повідомлення: «Отримайте на сім днів безкоштовні 1400 МБ після поповнення рахунку на 70 грн або 1200 МБ після поповнення на 58 грн» та «Бракує грошей? Отримайте поповнення бонус рахунку на 40 грн».

Однак суд встановив, що обов’язок оператора - це своєчасно надавати вичерпну інформацію про послуги. І ці повідомлення не є спамом, а є інформуванням. До того ж від них можна відмовитися, якщо зателефонувати оператору і попросити.

Тоді суд дійшов висновку, що раз компанія нічого не порушила, то і не могла заподіяти чоловікові моральної шкоди. І у жовтні 2018 року суддя Червонозаводського райсуду Харкова вирішила, що «Київстар» не має нічого компенсувати своєму клієнтові.

Інформатор писав, що чоловік заплатив за інтернет та ТВ від «Київстар», проте послуги не отримав.

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube