Ще з малих років я дуже любила танцювати та співати. І мама – перша людина, яка підтримала мене у цих бажаннях. Я багато чула пісень про мам, тому також вирішила таку заспівати. Хочеться, аби кожна українська дитина знала тепло мами та силу її любові, яка творить справжні дива.
Продукти компаній мають шалений попит на російському ринку, а їх прибуток лише зростає
Компанії Coca-Cola та Pepsi досі працюють на російському ринку у розпал війни РФ проти України. Ці компанії неодноразово заявляли, що згорнуть у Росії не лише продаж своїх товарів, але й усі свої потужності. Утім, реальність вказує на геть протилежне - обидві компанії досі присутні у РФ і, щобільше, мають шалені прибутки.
Як пише Bloomberg, пройшло 2,5 року, а логотип Coca-Cola все ще можна легко знайти в супермаркетах і ресторанах Росії. Йдеться не лише про порушення санкції через імпорт товару з Казахстану, Грузії чи Вірменії без згоди власника бренду, але й місцеве виробництво. Приміром, Multon Partners, розливна компанія Coca-Cola у Російській Федерації, належить Coca-Cola HBC — окремій компанії, зареєстрованій у Лондоні, де американська компанія володіє 21% акцій.
"Добра Cola", яка в Росії замінила класичний бренд, належить компанії Multon. Напій став найпопулярнішим газованим напоєм Росії, зайнявши 1% ринку. Таким чином, як підкреслює Bloomberg, прибутки від продажу Coca-Cola в Росії були перенесені до Coca-Cola HBC.
Сама Coca-Cola все ще доступна в Росії, оскільки Кремль запровадив новий закон, який дозволяє продавати брендовані товари без згоди власника товарного знаку. Завдяки цьому імпорту Coca-Cola стала третім за популярністю напоєм в Росії, зайнявши 6% ринку.
У вересні 2022 року PepsiCo Inc. заявила, що припинить виробництво і продаж Pepsi, Mountain Dew і 7Up у Росії. Продукти зникли з полиць у російських магазинах. Однак незабаром Pepsi додала новий напій під назвою Evervess і збільшила виробництво Frustyle на своїх шести заводах у Росії. Минулого року продажі напоїв російського підрозділу компанії зросли на 12% до 2,3 млрд доларів.
Британський Unilever Plc і швейцарський Nestlé SA не захотіли продавати свої виробничі підприємства, пояснюючи це тим, що Кремль вимагав величезної знижки при продажу, як податок на вихід. Тож вони залишилися і заробляють величезні прибутки, сплачуючи відповідно великий податок на прибуток.
Французький оператор супермаркетів Auchan, роздрібний продавець одягу Benetton Group, а також мережі ресторанів Subway та TGI Fridays продовжують працювати в Росії і не планують обмежувати свою діяльність. Така тактика означає погодження на підтримку російської агресії проти України. Bloomberg пише, що компанії, які продовжують працювати в Росії, практично не можуть вивести за кордон зароблені там прибутки, оскільки це вимагає важкодоступних дозволів влади РФ на експорт грошей. А прибутки значні.
Згідно з даними Київської школи економіки, з 2022 року в Росії залишилося понад 2100 міжнародних корпорацій, у порівнянні з приблизно 1600 міжнародними компаніями, які або вийшли з ринку, або суттєво обмежили свою діяльність.
В Україні збираються позначати товари компаній, які у розпал війни продовжують працювати у Росії. Відповідний законопроєкт №11183 вже внесли до Ради. Відтак, українці свідомо зможуть не купувати товари компаній, які платять податки Росії, наповнюючи її бюджет для підтримки війни в Україні.
Національне агентство з питань запобігання корупції України раніше внесло швейцарську корпорацію Nestle до спонсорів війни. Підставою для цього стало те, що компанія продовжує працювати в Росії та постачати товари державі-агресору. При цьому Nestle ще й розширює своє виробництво у РФ.
У вересні 2023 року до цього переліку потрапили PepsiCo і Mars. Ці дві компанії, попри припинення рекламної діяльності та скорочення виробництва залишалися на російському ринку.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.