Coca-Cola та Pepsi продовжують заробляти в Росії у розпал її війни проти України - Bloomberg

Читать на русском

Продукти компаній мають шалений попит на російському ринку, а їх прибуток лише зростає

Читать на русском
Coca-Cola та Pepsi
Coca-Cola та Pepsi продовжують заробляти у Росії

Продукти компаній мають шалений попит на російському ринку, а їх прибуток лише зростає

Компанії Coca-Cola та Pepsi досі працюють на російському ринку у розпал війни РФ проти України. Ці компанії неодноразово заявляли, що згорнуть у Росії не лише продаж своїх товарів, але й усі свої потужності. Утім, реальність вказує на геть протилежне - обидві компанії досі присутні у РФ і, щобільше, мають шалені прибутки.

Як пише Bloomberg, пройшло 2,5 року, а логотип Coca-Cola все ще можна легко знайти в супермаркетах і ресторанах Росії. Йдеться не лише про порушення санкції через імпорт товару з Казахстану, Грузії чи Вірменії без згоди власника бренду, але й місцеве виробництво. Приміром, Multon Partners, розливна компанія Coca-Cola у Російській Федерації, належить Coca-Cola HBC — окремій компанії, зареєстрованій у Лондоні, де американська компанія володіє 21% акцій.

"Добра Cola", яка в Росії замінила класичний бренд, належить компанії Multon. Напій став найпопулярнішим газованим напоєм Росії, зайнявши 1% ринку. Таким чином, як підкреслює Bloomberg, прибутки від продажу Coca-Cola в Росії були перенесені до Coca-Cola HBC.

Сама Coca-Cola все ще доступна в Росії, оскільки Кремль запровадив новий закон, який дозволяє продавати брендовані товари без згоди власника товарного знаку. Завдяки цьому імпорту Coca-Cola стала третім за популярністю напоєм в Росії, зайнявши 6% ринку.

Pepsi, Unilever та Nestle в Росії

У вересні 2022 року PepsiCo Inc. заявила, що припинить виробництво і продаж Pepsi, Mountain Dew і 7Up у Росії. Продукти зникли з полиць у російських магазинах. Однак незабаром Pepsi додала новий напій під назвою Evervess і збільшила виробництво Frustyle на своїх шести заводах у Росії. Минулого року продажі напоїв російського підрозділу компанії зросли на 12% до 2,3 млрд доларів. 

Британський Unilever Plc і швейцарський Nestlé SA не захотіли продавати свої виробничі підприємства, пояснюючи це тим, що Кремль вимагав величезної знижки при продажу, як податок на вихід. Тож вони залишилися і заробляють величезні прибутки, сплачуючи відповідно великий податок на прибуток.

Французький оператор супермаркетів Auchan, роздрібний продавець одягу Benetton Group, а також мережі ресторанів Subway та TGI Fridays продовжують працювати в Росії і не планують обмежувати свою діяльність. Така тактика означає погодження на підтримку російської агресії проти України. Bloomberg пише, що компанії, які продовжують працювати в Росії, практично не можуть вивести за кордон зароблені там прибутки, оскільки це вимагає важкодоступних дозволів влади РФ на експорт грошей. А прибутки значні.

Згідно з даними Київської школи економіки, з 2022 року в Росії залишилося понад 2100 міжнародних корпорацій, у порівнянні з приблизно 1600 міжнародними компаніями, які або вийшли з ринку, або суттєво обмежили свою діяльність.

Спонсорів війни треба знати в обличчя

В Україні збираються позначати товари компаній, які у розпал війни продовжують працювати у Росії. Відповідний законопроєкт №11183 вже внесли до Ради. Відтак, українці свідомо зможуть не купувати товари компаній, які платять податки Росії, наповнюючи її  бюджет для підтримки війни в Україні. 

Національне агентство з питань запобігання корупції України раніше внесло швейцарську корпорацію Nestle до спонсорів війни. Підставою для цього стало те, що компанія продовжує працювати в Росії та постачати товари державі-агресору. При цьому Nestle ще й розширює своє виробництво у РФ.

У вересні 2023 року до цього переліку потрапили PepsiCo і Mars. Ці дві компанії, попри припинення рекламної діяльності та скорочення виробництва залишалися на російському ринку.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.