Залізниця не визнавала своєї провини
В травні 2014 року чоловік вирішив відпочити з родиною у Єгипті. Все було гаразд до того моменту, поки потяг до столиці – куди родина їхала, щоб встигнути на літак – не запізнився більше ніж на три години. Звісно, літак нікого не чекав та полетів без відпочивальників.
В травні 2014 року чоловік купив для себе і трьох членів своєї родини путівки до Єгипту. За це вони заплатили 15 тис. 260,15 грн. Виліт було заплановано 14 травня з аеропорту «Бориспіль» під Києвом.
Для того, аби вчасно дістатися до аеропорту родина купила квитки на потяг сполученням Донецьк-Київ. Він відправлявся з Донецька 13 травня 2014 року о 16:43 та мав прибути до столиці 14 травня о 00:36. Однак, потяг запізнився на 3 години 20 хвилин та прибув до Києва майже о четвертій ранку. Через це родина не встигла на літак до Єгипту.
Тоді чоловік зателефонував туроператору і запропонував, що родина дістанеться готелю наступного дня. Однак в компанії повідомили, що, якщо вони не прибудуть до готелю вчасно, то бронь з їх номера буде знято.
Відпочивальникам не залишалося нічого іншого, як повернути свої зворотні квитки на потяг «Київ-Донецьк», які вони придбали на 22 травня. Та купити нові квитки на потяг сполученням Київ-Луганськ. За це довелося додатково заплатити 457,52 грн. З яких 53,94 грн – це були втрати від повернення квитків та 403,58 грн - вартість нових квитків.
Чоловік вважав, що залізниця винна у тому, що зірвалася їхня відпустка у Єгипті. І у червні 2014 року подав позов спочатку до Артемівського районного суду Луганська. Але через початок антитерористичної операції матеріали справи були втрачені. Тому у березні 2016 року з другої спроби подали позов до Оболонського районного суду Києва.
Чоловік просив суд стягнути солідарно з туроператора та залізниці 15 тис. 260,15 грн вартості чотирьох туристичних путівок до Єгипту та компенсувати вартість нових залізничних квитків на 457,52 грн. Ще чоловік просив відшкодувати йому 15 тис. грн моральної шкоди.
В «Укрзалізниці» на ці вимоги відповіли, що чоловік не довів провину залізниці у запізненні його родини на літак і не надав доказів, що літак вилетів вчасно. А відтак, на думку представника «Укрзалізниці», не було зв'язку між запізненням потягу і запізненням відпочивальників на літак.
При цьому, в державній компанії нагадали, що Правила перевезення пасажирів та багажу не передбачають відшкодування збитків у вигляді вартості путівки чи квитків на літак, на які пасажир не встиг через запізнення потягу. Однак факт запізнення на 3 години 20 хвилин підтверджувався довідкою, яку видали чоловікові на вокзалі станції Київ-Пасажирський.
Окремо суд встановив, що туроператор не міг зробити нічого іншого, як скасувати бронь. Тому що правила вимагають запропонувати альтернативу путівки тільки у тому разі, коли це провина компанії, а не відпочивальників. А раз на потяг запізнилася родина, то туроператор тут не винний.
Повернути кошти за нові квитки теж виявилося неможливим. Позов було подано до «Укрзалізниці», хоча потрібно було позиватися до «Донецької залізниці». На час розгляду справи у суді останнє знаходилося в зоні проведення антитерористичної операції та було в стані припинення. Але воно не було ліквідовано. Через ці юридичні тонкощі у поверненні вартості нових квитків суд відмовив.
Тому у вересні 2018 року суддя Печерського районного суду Києва вирішив, що ніякі відшкодування за зіпсовану відпустку родина не отримає. Це рішення не оскаржували.
Інформатор розповідав, що у вагоні «Укрзалізниці» влітку не працював кондиціонер.