У вагоні «Укрзалізниці» влітку не працював кондиціонер: чи компенсував суд 11 годин задухи

В суді чоловік вимагав компенсацію

У вагоні «Укрзалізниці» влітку не працював кондиціонер: чи компенсував суд 11 годин задухи
У вагоні не працював кондиціонер

Влітку чоловіки їхали до Києва на конференцію залізницею. Але 11 годин у вагоні не працював кондиціонер. Один з пасажирів поскаржився, що через задуху йому важко дихати та розболілася голова. Вирішити конфлікт поза судом не вийшло.

У червні 2021 року чоловік прямував на конференцію зі Слов’янська до Києва. Для цього він придбав квиток у купейний вагон «Укрзалізниці». Виїхали майже об одинадцятій годині вечора та мали прибути майже о десятій у столицю.

Весь цей час чоловік страждав від неймовірної спеки та задухи. У вказаному вагоні поїзда температура повітря була вище 30 градусів за Цельсієм. Чоловік важко дихав, у нього почала боліти голова та виникло запаморочення.

Коли пасажир попросив провідника ввімкнути кондиціонер, то з’ясувалося - кондиціонер у вагоні не працював. Пасажир залишив про це запис у книзі скарг та пропозицій. Він декілька разів звертався до «Укрзалізниці» з проханням пояснити – як можна було випускати вагон в рейс, коли у ньому в спеку не працював кондиціонер. З'ясувалося, що пристрій вийшов з ладу за декілька днів до поїздки. Проте його не полагодили до того, як відправити за новим маршрутом.

Впродовж 11 годин чоловік та інші пасажири були вимушені пітніти, відкривати вікна, які майже не допомагали. У відповіді на скарги в «Укрзалізниці» повідомили, що компанія просить вибачення за незручності. Цього клієнту було недостатньо і він звернувся до суду з вимогою компенсувати йому завдані незручності.

Що було у суді

Чоловік вважав, що «Укрзалізниця» заподіяла йому моральної шкоди на 20 тис. грн. Однак, компанія на це нічого не заперечила. Вона навіть не організувала явку свого адвоката на засідання. Тому суд розглядав справу без зауважень залізничників.

Суд встановив, що температура повітря у вагоні під час подорожі складала 30,5 градусів за Цельсієм. Це підтверджувалося копією скарги у книзі скарг та пропозицій. 

Попутник чоловіка, який разом з ним їхав на конференцію до Києва, підтвердив - у купейному вагоні було дуже жарко. На прохання щось з цим зробити провідник повідомив, що кондиціонер не працює і полагодити його не було можливості.

Позначка на термометрі біля купе провідника була на рівні 32 градусів за Цельсієм. Відкриття вікон температуру у вагоні не знизило. На прохання чоловіків начальник поїзда склав щодо цього відповідний акт.

В Україні існують санітарні правила перевезень залізницею. Згідно з ними на шляху прямування, а також під час подачі поїзда в зимовий час температура повітря у вагонах усіх типів повинна бути на рівні + 20 градусів, а влітку +24 градуси (тільки в вагонах, де є кондиціонери). Кондиціонери повинні бути ввімкнуті влітку за 30 хвилин до посадки пасажирів у вагон, а взимку вмикається тільки вентиляція. Всі несправності з кондиціонерами на шляху прямування має виплавляти поїзний електромеханік.

Порушення цих правил тягне за собою штраф та, навіть, кримінальну відповідальність. Той факт, що під час прямування до Києва кондиціонери не працювали, вказував на неякісну послугу. За відшкодування якої «Укрзалізниця» мала заплатити.

Проте, 20 тис. грн за 11 годин у розжареному вагоні було, за думкою суду, занадто багато як для компенсації. Тому у лютому 2022 року суддя Слов’янського міськрайонного суду Донецької області вирішив, що «Укрзалізниця» має компенсувати клієнтові тисячу гривень.  

Інформатор розповідав, як суд покарав «Укрзалізницю» за затримку потяга на сім годин.

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube