АЗС стане менше, а ціни зростуть - експерт паливного ринку Дмитро Льоушкін про наслідки змін в оподаткуванні

Авансовий внесок для АЗС, запроваджений новим податковим законопроєктом призведе до того, що стане менше операторів роздрібного паливного ринку, які працюють у сегменті дискаунтерів, а ціни зростуть

Податок
Податкові зміни сприяють монополізації ринку пального - експерт

Верховна Рада готується  прийняти за основу доопрацьований законопроєкт N11416-д про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану. Пункт стосовно авансових внесків АЗС після доопрацювання в фінансовому Комітеті залишився незмінним. Як це вплине на ринок пального і на ціни АЗС, розповів Інформатору засновник логістичної групи компаній Прайм, експерт паливного ринку Дмитро Льоушкін

Перш за все, Дмитро Льоушкін зазначив, що податок на прибуток обійти неможливо - якщо є АЗС, то має бути і сплата. Проте, за його словами, новий законопроєкт ставить АЗС у нерівні умови.

«Дивимося, що відбувається. Беремо, наприклад, 80 тисяч гривень авансового внеску, які будуть сплачувати АЗС. Але ж! Не всі АЗС проливають однаково. Десь в селі, невеликі АЗС проливають там куб, два-три. Для них це максимум, що можливо за добу. А десь в Києві, наприклад ОККО, там можуть проливати і 20, і 30 кубів на добу. Якщо 80 тисяч гривень ми поділимо на 80 тисяч літрів в календарний місяць, за який будуть проливати, то це виходить гривня на літр. А якщо ми поділимо на 600 тисяч літрів, котрі проливають серйозні АЗС, то це взагалі якісь копійки. Тому цей законопроєкт вводить АЗС в нерівне становище», - зауважив Льоушкін.

Він додав, що цей законопроєкт сприяє монополізації ринку пального.

«Він дуже сприяє для ОККО, для WOG, для Укрнафти та інших великих мереж. І дуже-дуже погано буде для невеликих мереж. Цей закон буде вбивати ті АЗС, котрі не дуже багато проливають. Але вони нам дуже потрібні. Вони вносять конкуренцію на ринок. Конкурують з цінами. Якщо їх не стане, а цей закон до цього веде, то вони підуть з ринку і у нас буде 3-4 великих гравця, які будуть між собою регулювати ціни, що у майбутньому буде  погано впливати на загальний ринок пального», - зауважив Льоушкін.

Він уточнив, що на даному етапі наслідком впровадження авансового внеску для АЗС буде збільшення цін у дискаунтері.

«Це на тих АЗС, які працюють у нижчій ціновій ланці. Проте ніяк не вплине на ОККО, на WOG. Тобто, вплине на невеликі, регіональні мережі. От там може бути підвищення цін на гривню», - спрогнозував експерт.

Нагадаємо, у поданому до ВРУ законопроєкті №11416 запропоновано запровадити авансовий платіж з податку на прибуток для АЗС. Згідно з оновленим документом, авансовий платіж податку на прибуток АЗС буде сплачуватися за такими ставками:

  1. у розмірі 60 тисяч гривень за кожне місце, на якому здійснюється реалізація бензинів та/або ДП;
  2. у розмірі 30 тисяч гривень за кожне місце, на якому здійснюється реалізація виключно скрапленого газу;
  3. у розмірі 80 тисяч гривень за кожне місце, на якому здійснюється реалізація бензинів та/або ДП, а також супутніх товарів;
  4. у розмірі 40 тисяч гривень за кожне місце, на якому здійснюється реалізація виключно скрапленого газу та супутніх товарів.

На ринок пального нововведення щодо авансових внесків АЗС, вплине позитивно - експерт Сергій Куюн

Директор консалтингової компанії А-95 Сергій Куюн в коментарі Інформатору зазначив, що на ринок пального нововведення щодо авансових внесків АЗС, вплине позитивно. Це буде сприяти адекватній конкуренції, вважає він.

«Треба розуміти, що на відміну від решти пунктів в цьому законопроєкті, цей – не підвищує податок. Він фактично посилює дисципліну сплати податку на прибуток. З усіх мереж АЗС його на сьогодні повністю платить одна мережа – ОККО. Частина мереж, як кажуть, «на своє усмотрєніє». А от більшість мереж, якщо подивитися їх звітність, то вони у нас взагалі безприбуткові. Офіційно. Але ж ми розуміємо, що якщо у когось є прибуток, він платить податок і працює в одній сфері, то так не буває. Розміром податок може відрізнятися, але щоб в десятки разів або взагалі у когось є, а у когось немає – такого не може бути. Тобто, це каже про те, що цей податок легко оптимізувати і фактично цей механізм запроваджує обов’язкову сплату податку на прибуток. Відповідно, на мій погляд, це дуже буде сприяти адекватній конкуренції. Щоб всі були в рівних умовах. Ці гроші абсолютно не зайві для державного бюджету», - зауважив Куюн.

Щодо цін на пальне, то експерт запевнив, що українці взагалі не відчують їх збільшення.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube