За даними Антимонопольного комітету, мережа АЗС UPG планує взяти в оренду спочатку 34 заправки Авіас, однак у перспективі планує отримати 350-400 АЗС
Мережа АЗС Авіас з групи Приват переживає не найкращі часи та практично заморозила діяльність. Покупець, який мав придбати 245 АЗК Авіас та ANP має проблеми з Антимонопольним комітетом. Однак заправки Авіас може отримати вже знаний оператор ринку UPG Володимира Петренка з Житомирщини. Інформатор розкаже, що відомо про цю мережу.
Про майбутню оренду спочатку 34 АЗК "приватівської" мережі "Авіас" пише видання NV. Вони отримали відповідь про це від Антимонопольного комітету України (АМКУ). UPG може змінити бренд тих АЗС Avias, які візьме під свою опіку, та налагодити їхню роботу. 30 квітня компанія звернулася в АМКУ за дозволом на оренду АЗК "Авіасу".
За даними джерел на нафтовому ринку, ця угода може стати частиною більш значної. З контролем над 350-400 АЗК умовної групи "Приват" Ігоря Коломойського компанією UPG з 660 АЗС.
Якщо угода відбудеться, то це дозволить відновити діяльність сотень точок роздрібної торгівлі бензином і дизпальним та суттєво посилить конкуренцію на ринку. Найбільшим питанням є умови потенційної співпраці. Бо йдеться про сотні мільйонів доларів, які можуть знадобитися для викупу та відновлення роботи великої мережі АЗС.
Головною компанією у цій групі є ТОВ "Укрпалетсистем", записана на Юлію Васьковську - сестру Володимира Петренка. Саме від імені цієї компанії працює мережа АЗК UPG. Частина бізнесу також записана на Вікторію Петренко - дружину засновника цієї групи.
Місце реєстрації - село Ушомир Коростенського району Житомирської області. З 2012 року компанію очолює Анатолій Можар - депутат Коростенської районної ради Житомирської області (у 2015-2020 роках від Блоку Петра Порошенка "Солідарність", з 2020-го - від "Слуги народу").
За даними аналітичної платформи YouControl, компанія була заснована у 2003 році Володимиром Петренком, якому тоді було 24 роки. Спочатку займалася виробництвом та експортом дерев'яних піддонів до країн Європи. Згодом перейшли на участь у торгівлі нафтопродуктами, Петренко купував пальне у мереж ОККО та WOG. У 2006 році Петренко придбав першу нафтобазу, а у 2007 - відкрив першу АЗС.У 2019 році відкрита перша АЗС UPG у Києві.
До повномасштабного вторгнення компанія продавала білоруське пальне Мозирського НПЗ, а в березні 2022 року повідомила про припинення співпраці з ним. Наразі експортує нафтопродукти з країн Європи (виробництва Shell, Total Energies, Neste та інших), Кувейту.
Станом на зараз мережа має понад 70 АЗК у різних регіонах України. З 2016 року ТОВ "Укрпалетсистем" натендерила від держави на 3,26 млрд грн та є одним з найбільших постачальників пального. Основні покупці - державні Укрзалізниця та Укргазвидобування. У 2024 році фірма "Укрпалетсистем" отримала майже 38,4 млрд грн доходів, у 2023 - майже 31,4 млрд грн, у 2022 - трохи менше за 29,1 млрд грн.
У жовтні 2024 року стало відомо, що на аукціоні ПриватБанку компанія ТОВ "Макс Енерго Ресурс" Ігоря Супруненка придбала 245 АЗС мереж "Авіас" та ANP та деякі земельні ділянки за 695,9 млн грн. Однак після виграшу на аукціоні компанія стикнулася з проблемами з боку Антимонопольного комітету, без дозволили якого неможливо завершити угоду. Схоже, що позитивної відповіді немає досі.
У 2016 році банк поставив собі на баланс 248 АЗС шляхом звернення стягнення на предмети іпотеки, на виконання вимог НБУ. Отримавши їх у власність АЗС, банк під керівництвом менеджменту (який підпорядкувався Ігорю Коломойському та Геннадію Боголюбову) до націоналізації одразу ж передав їх у фінансовий лізинг компаніям з орбіти групи "Приват", уклавши 22 договори лізингу із 15 лізингоотримувачами. А ті, у свою чергу, передали АЗС в суборенду іншим компаніям тієї ж групи.
У 2023 році Центральний апеляційний господарський суд задовольнив скаргу ПриватБанку про скасування судової заборони на повернення 245 АЗС, якими на умовах лізингу володіють компанії з групи "Приват" Ігоря Коломойського. Але тепер Антимонопольний комітет став на заваді завершити цей продаж.