Неякісне дизельне паливо виявили в мережах БРСМ-нафта, а також регіональні ЄВРО 5та 24/7
Поки автомобільна спільнота України розбурхана новинами про обов’язкове додавання спирту в бензини, біда прийшла, звідки не чекали. Стабільна ситуація з якістю дизельного пального почала різко падати, на ринку знову проявляються обсяги фальсифікату, причому його кількість має тенденцію до зростання. Експерти Інституту споживчих експертиз виявили, що зараз вже як мінімум 20% «солярки» на українських заправках є фальсифікатом. Причому що ще півроку тому ситуація була майже ідеальною.
Спеціалісти відправили в лабораторію зразки з 15 мереж, з різних регіонів України. Експерти перевірили якість дизельного пального у великих та середніх мережах WOG, УКРНАФТА, AMIC, ОККО, PARALLEL, KLO, БРСМ-нафта, BVS, а також в популярних регіональних мережах (дніпровські NEFTEK та VOSTOKGAZ, полтавський АВТОТРАНС, запорізька ЄВРО 5). Також перевірили якість і в зовсім невеличких мережах KSEM, DGB, 24/7, переважно розташованих в невеликих містах.
У лабораторії перевірили за такими параметрами, як температура спалаху в закритому тиглі, вміст сірки та густина. Всі перераховані вище показники повинні бути в рамках допусків ДСТУ, інакше воно може завдати шкоди і автомобілю, і екології – власне повітрю, яким ми дихаємо.
Експерти розділили результати, отримані в лабораторії на зони – зелену, синю та червону. У першу потрапили мережі, результати яких відповідали всім нормативам і мали «запас міцності» за якістю, синю – АЗС, паливо яких не мало порушень за вимогами профільного ДСТУ, але було на граничних показниках, та червону – мережі, паливо в яких виявилося не кондиційним, тобто не відповідало нормативам стандарту.
З 16-ти учасників у цю зону потрапили 7 мереж:
Насамперед, перевірили головний показник дизпалива – вміст сірки. Фактично, це головний маркер того, чи пальне дійсно зроблено в Європі, адже очистити «солярку» від сірки можливо тільки в умовах заводу. Сірка вбивча для нейтралізаторів і сажевих фільтрів, а також разом з вихлопними газами отруює повітря в містах. Наприклад, якщо буде 1000 мг/кг (ще десять років тому це було нормою) нейтралізатор може перестати ефективно працювати після десяти – п'ятнадцяти заправок. З часом перевищена сірка може стати причиною ремонту двигуна і елементів паливної системи. За українськими стандартами (аналогічними Євро 5) вміст сірки в паливі допускається не більше 10 мг/кг.
Найменше сірки було визначено в дизельному пальному AMIC та WOG (3 мг/кг), фактично відсутня вона і у УКРНАФТА, KLO, PARALLEL (по 4 мг/кг). Такі результати вже ближчі до нормативів Євро 6, а значить – це гарантовано європейське пальне. Чисте пальне – і у мережі VOSTOKGAZ, всього 5 мг/кг.
Ще один чіткий маркер оригінальної чи підробної «солярки» – температура спалаху дизельного палива. Якщо в цьому параметрі є порушення – однозначно пальне чимось розбавляли. Технічно, цей показник може показати, чи не потрапляли в солярку сторонні компоненти, які можуть призвести, до прикладу, до загоряння «солярки» при аварії. Згідно ДСТУ, ця температура має бути як мінімум 55 °С. Рекордсмени з температурою 71 градус у «дизеля» від WOG та УКРНАФТА, практично такі ж цифри у PARALLEL та AMIC – по 70 одиниць. Все в порядку з температурою і у KLO з VOSTOKGAZ (69 одиниць).
Друга за чисельністю група - «синя» зона, куди віднесено мережі, де параметри дизельного пального відповідало всім вимогам ДСТУ, але на грані нормативів, тобто без запасу по якості. Група виявилась досить обширною - тут мережі:
Основний момент - сірка у всіх зразків була «на максимумі» нормативу – від 9 до 10 мг/кг. В цілому, потрапляння двох останніх мереж списку у цю групу можна вважати успіхом.
І насамкінець, «червона» група порушників. Тут опинилися мережа БРСМ-нафта, а також регіональні ЄВРО 5та 24/7. Проблеми виявилися як у вмісті сірки, так і в температурі спалаху. У «солярки» з БРСМ-нафта – перевищення отруйної сірки у більш ніж 10 разів (101мг/кг при нормі 10), а у ЄВРО 5 взагалі «зашкалило» - 356 мг/кг. При таких значеннях проблеми з паливною системою та двигуном практично гарантовані. Крім того, у всіх зразках цієї групи виявилися порушення і з температурою спалаху. БРСМ-нафта показала 47 градусів при нормативі не нижче 55, ЄВРО 5взагалі 30, а 24/7 - 44. У випадку ДТП таке пальне може спалахнути, з усіма витікаючими наслідками для власників.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.