Жителька Київщини помітила відсутність 53 590 гривень на картці, але Ощадбанк не поспішає повертати кошти - що вирішив суд

В Ощадбанку запевняють, що несанкціонований переказ коштів міг статися в результаті розголошення клієнткою своїх персональних даних, реквізитів платіжних карток банку, випущених на її ім'я

Ощадбанк
Жінка втратила з картки Ощадбанку кошти у розмірі 53 590 гривень

Жінка помітила відсутність коштів на картці. Однак Ощадбанк не поспішає повертати 53 590 гривень, адже клієнтка розголосила персональні дані. Про це йдеться у рішенні Броварського міськрайонного суду Київської області, опублікованому 3 червня 2025 року. 

21 лютого 2024 року жінка виявила на балансі картки відсутність коштів в сумі 53 590 гривень, шляхом їх перерахування на створений картковий рахунок. 22 лютого 2024 року вона повідомила контакт-центр АТ «Ощадбанк» про викрадення коштів та управління поліції, де тепер ведеться досудове розслідування.

"Несанкціонований переказ коштів міг статися в результаті розголошення клієнткою своїх персональних даних, реквізитів платіжних карток банку, випущених на її ім'я. При вході до системи дистанційного обслуговування «Ощад24/7» та проведенні операцій з переказу коштів була проведена належним чином електронна ідентифікація електронного платіжного засобу - банківської картки та його користувача - позивачки, вона несе відповідальність за проведені операції за власним рахунком. Позивачкою не доведено обставин, що є підставою для задоволення позову. Позивачка є потерпілою в кримінальному провадженні, відкритому за її заявою та в разі встановлення винних осіб, які заволоділи її коштами, не позбавлена права звернутися до них з відповідним позовом", - заявили в Ощадбанку. 

Розгляд справи

З матеріалів справи вбачається, що 21.02.2024 року з розрахункового рахунку жінки на картковий рахунок відкритий в іншому банку було 27 разів переказано кошти по 2 тисячі гривень у загальному розмірі 53 590 гривень. Як вказує у своїй позовній заяві громадянка, вказані дії стали можливими по невідомій їй причині. В матеріалах справи відсутні докази на підтвердження обставин того, що до її телефону отримала доступ стороння особа. З наданої ПАТ «Київстар» інформації вбачається, що 21.02.2024 року на телефон було здійснено 7 вихідних дзвінків, 4 вхідних дзвінків, з яких 4 телефонних дзвінки тривалістю 369 сек., 196 сек., 191 сек. тобто, після проведення переказу коштів з рахунку, що свідчить про те, що фактично телефон перебував у робочому режимі.

"Доказів того, що позивачка зверталася до ПАТ «Київстар» із заявою про відновлення її номеру телефону матеріали справи також не містять. При проведенні її реєстрації в системі «Ощад 24/7» та спірних операцій в системі «Ощад 24/7», ідентифікація підтверджувалась за допомогою одноразового цифрового пароля та надалі біометрією або кодом доступу. Який встановлюється при першому вході або в налаштуваннях безпеки самим клієнтом. Вхід до системи дистанційного банківського обслуговування mobile-банкінг "Ощад 24/7», операції з переказу коштів здійснені коректно, що можливо лише за наявності повного номера банківської картки, CVV-коду, терміну дії картки, смс-паролів, логіну, пін-коду, які відомі лише позивачці, та який, своєю чергою, міг такого роду інформацію розголосити третім особам. Доказів протилежного позивачкою не доведено. Клієнтка (позивачка), виявивши втрату платіжного інструменту та/або отримавши СМС-повідомлення з індивідуальною обліковою інформацією, пов'язані зі спробою ввійти в систему «Ощад 24/7»та подальшим входом в дану систему 21.02.2024 року, була зобов'язана негайно повідомити банк про таку втрату чи компрометацію картки та вимагати блокування карткового рахунку. Натомість громадянка звернулася до відділення банку з повідомленням про шахрайські операції та блокування карткового рахунку, лише по завершенню всіх спірних транзакцій", - вказується у матеріалах справи. 

Яким було рішення суду?

Суд відмовив жінці у задоволенні позову. не довела того, що доступ до її телефону було отримано сторонньою особою і що у списанні коштів з її рахунку наявна вина банківської установи.

"Враховуючи наведене, суд доходить висновку про необґрунтованість вимог позивачки, відсутність у діях відповідача порушень вимог спеціального закону, тому у задоволенні позову відмовляє", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube