Жінка вимагає Ощадбанк розблокувати картку, бо вона не може отримувати соцвиплати - рішення суду

Банк заблокував карту жінки нібито через шахрайські дії з її боку

Ощадбанк
Клієнтка Ощадбанку вимагає розблокувати картку

Жінка отримувала на картку Ощадбанку соціальні виплати. Однак згодом вона помітила, що її рахунок заблокували. Тож, аби розібратись у ситуації їй довелось звертатись до суду. 

Як йдеться у рішенні Криворізького районного суду Дніпропетровської області, жінка є клієнткою акціонерного товариства "Державний ощадний банк України". На картку, яку її видали, вона отримує соціальні виплати.

Згодом жінка помітила, що банківська карта заблокована і вона не може зняти кошти. Будь-які відкриті виконавчі провадження відносно неї відсутні. На запити щодо надання інформації про причини блокування карти Ощадбанк не реагує. Вона додатково пояснила, що у неї відкрито два рахунки в Ощадбанку. Картку, яка була відкрита 06.02.2019 року вона втратила приблизно коли викрали гаманець, де були записані паролі, але фінустанові про це вона не повідомляла, оскільки карткою фактично не користувалася та коштів на ній не мала.  

В АТ "Ощадбанк" підтвердили, що у жінки було відкрито рахунки. До банку надійшла заява з проханням розібратися з діями клієнтки з зазначенням номера її картки, як шахрайськими. У заяві громадянина вказувалось про перерахування ним коштів за товар, який не відвантажили та відмовилися повернути гроші. За виписками по рахунку клієнтки вбачається зарахування коштів.

"За результатами звернення встановлено обмеження на розрахункові транзакції за картками/рахунками позивачки", - наголосили у фінустанові. 

Розгляд справи 

Ощадбанк направив клієнтці лист про необхідність звернутися до начальника відділу банківської безпеки філії Дніпропетровського регіонального управління для розв'язання питання щодо можливості розблокування карткового рахунку та надав підтвердження про поштове відправлення. Відомості про отримання вказаного листа нею відсутні.

Адвокат жінки подав до НБУ скаргу про притягнення АТ "Ощадбанк" до відповідальності та надання відповіді з роз'ясненням щодо причини блокування банківської карти. У відповіді регулятор посилався на відсутність підпису клієнтки щодо розголошення відносно неї банківської таємниці та що вона особисто до центрального апарату банку не зверталася.

"Суду не надано доказів, що банк звертався до позивачки за наданням документів, які підтверджують джерела надходження коштів. Натомість установлено, що неодноразові звернення позивачки до АТ "Ощадбанк", позитивного результату не дали", - зазначили у суді. 

Яким було рішення суду? 

Позовні вимоги жінки задовольнили. Акціонерне товариство "Державний ощадний банк України" зобов'язали усунути перешкоди в користуванні та розпорядженні коштами, що знаходяться на її картковому рахунку.

"Належних доказів неправомірних дій збоку позивачки, повідомлення його про зупинення права використовувати платіжний електронний засіб та причини такого зупинення, відповідачем не надано, а судом таких доказів не здобуто.У матеріалах справи відсутні докази дотримання банком зазначених вище вимог, а також здійснення позивачкою незаконних операцій, на підставі чого було заблоковано її карткові рахунки. За таких обставин, АТ "Ощадбанк" не доведена правомірність обмеження права доступу позивача до власних коштів та вільного розпорядження ними протягом більш ніж 3 років", - наголосили у суді. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube