Жінка підозрювала працівників ПриватБанку у викраденні грошей: що вирішив суд

Злодій збільшив кредитний ліміт та вкрав всі кошти

Жінка підозрювала працівників ПриватБанку у викраденні грошей: що вирішив суд
У банку вважали, що жінка могла видати особисту інформацію

У липні 2021 року близько 13:30 на телефон жінки подзвонили з невідомого їй номеру та представились працівниками ПриватБанку. Оскільки вона була заклопотана своїми справами, тому попросила в той момент її не турбувати. При цьому у цей час жінка не заходила у застосунок Приват 24, жодних кнопок на телефоні чи в цьому додатку не натискала та ніякої інформації нікому не повідомляла.

Але чомусь на душі в неї було неспокійно. Тому того ж дня близько 14:00 жінка спробувала зайти у банківський додаток, але в її телефоні він не працював. Вона запідозрила, що хтось добрався до її банківського рахунку. Щоб розвіяти сумніви, о пів на четверту дня жінка набрала телефон «гарячої лінії» ПриватБанку аби з`ясувати, чому в неї немає доступу до застосунку. Автовідповідач їй повідомив, що номер з якого вона дзвонила, перестав бути фінансовим, а тому банк не може її ідентифікувати як клієнта. Тому їй краще звернутися безпосередньо в банк.

Жінка швидко зібралася, прийшла в найближче київське відділення та все розповіла. Співробітниця все перевірила та виявилося, що дійсно, передчуття жінку не підвело. З’ясувалося, що у той час, коли їй нібито подзвонила працівниця банку, хтось вкрав з її рахунку 87 тис. 655 грн, з яких 42 тис. 019 грн були власними коштами, а інша частина 45 тис. 636 грн – кредит.  Оскільки жінка ніколи, за її словами, не брала у ПриватБанку позику, то без її відома вночі невідомий збільшив кредитний ліміт з 0 грн до 50 тис. грн. У банку вдалося встановити, хто отримав гроші, проте жінці цей чоловік був невідомий. Як пізніше вдалося встановити, це робив рецидивіст, якого добре знають у поліції.

Після розмови у банку жінка пішла до поліції й там написала заяву про злочин. Правоохоронці відкрили кримінальне провадження № 120211105040003135.

Але на цьому події одного дня не закінчилися. Жінка отримала на Viber з офіційного аккаунту банку повідомлення, що від її імені хтось зробив перший платіж по «Оплаті частинами» в магазині «Комфі». Також на її електронку прийшло три листи про оформлення кредитів. Це сталося, поки жінка ходила у банк та до поліції.

Кого жінка вважала винним

Жінка вважала, що до зникнення її грошей міг мати відношення хтось з працівників ПриватБанку. Адже, по-перше, особа, яка представилися його працівником під час розмови назвала їй три її останні операції по картці. Тобто ту інформацію, яка відома лише працівникам банку. По-друге, після блокування картки по ній отримали кредит. Також кредитний ліміт збільшився до 50 тис. грн опівночі у переддень зникнення грошей.  Спочатку ця операція у виписці банку не відображалася, втім пізніше вона «з`явилася». Крім того, в додатку сповіщення про збільшення ліміту з`явилося не безпосередньо тоді, коли це робили, а лише о другій годині наступного дня.

Через дії шахрая ПриватБанк вважав жінку боржницею та чекав від неї сплату 49 тис. 635 грн. В тому числі банк додатково нараховував відсотки за нібито користування кредитним лімітом та за трьома договорами по «Оплаті частинами», кожен на 20 тис. грн.

Що було у суді

Жінка просила суд, щоб ПриватБанк відновив залишок коштів на той момент, поки їх не поцупив злодій, скасував кредити та кредитний ліміт. Також вона хотіла отримати за свої переживання 3 тис. грн моральної шкоди.

У банку на це відповіли, що за їх даними всі операції проходили до блокування картки. До того ж жінці дзвонили, тобто були розмови, після яких вона могла повідомити важливу інформацію за допомогою якої, можливо, шахрай вкрав гроші. В ПриватБанку нагадали, що клієнтів повсякчас попереджають, що співробітники банку ніколи не дзвонять самі. А клієнти мають бути обережними та не передавати ніякі дані. Проте жінка сама розповіла, що їй того дня приходили SMS-повідомлення щодо CVV2 коду та кредитного ліміту.

Після цих повідомлень жінка мала одразу телефонувати до банку, проте вона цього чомусь не зробила. І банк вважав, що саме вона знімала кошти та отримувала кредит.  

Суд визнав, що договори про «Оплату частинами» були укладені вже після того, як жінка заблокувала картку. Більш того, вона одразу зробила все можливе, щоб попередити банк про те, що з її рахунком щось відбувається. Тому у січні 2023 року суддя Печерського районного суду Києва вирішила скасувати кредити та повернути залишок на карті до того, як на нього поклав око злодій. Це рішення ще може бути оскаржено.

Що робити, якщо банкомат видав помилку, але гроші списав

На жаль, швидко отримати назад гроші у подібному випадку не вийде, але це можливо. У разі помилки, за якої банкомат не віддає гроші, списані з рахунку, потрібно звертатися до підтримки банку. 

Клієнтка повідомила, що банкомат вибив напис, який стверджував, що гроші списуватися не будуть. Проте, з рахунку вони таки зникли, і додатку «Приват 24» зазначено, що «операція з банкоматом успішна». Сам банкомат на це ніяк не відреагував. 

«У Приват 24 відбилося, що зняття готівки - успішне. Дівчина оператор склала заявку на інкасацію, і тут надходить повідомлення у додаток, що перевірка триватиме 14 днів. Купюроприймач не відкрився, повідомлення про списання надходять ще до завершення роботи з терміналом», – зазначила жінка. 

На її відгук відповіли представники банку. Вони зазначили, що повернути кошти зможуть тільки після того, як завершиться перевірка з інкасації. 

«Вибачаємося за незручності. Вашу заявку на повернення коштів прийнято в роботу. Для відпрацювання заявки ми чекаємо на результати інкасації пристрою. Зробимо все для повернення ваших грошей», – зазначили в коментарі представники «ПриватБанку». 

Інформатор розповідав, що шахраї викрали гроші з карток ПриватБанку та накупили техніки.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube