Чоловік хотів, щоб банк виплатив йому відшкодування
Чоловік у ПриватБанку мав три картки: зарплатну, кредитну та валютну. Все було добре до вересня 2016 року, коли він отримав повідомлення, що з однієї з його карток були перераховані кошти на четверту картку, яку він ніколи не відкривав.
Чоловік дізнався, що 509,08 грн від послуги «Скарбничка» та 184,12 грн з основного рахунку переказали на якійсь невідомий йому рахунок. Коли він звернувся до ПриватБанку, то йому розповіли, що у нього нібито є ще четверта картка, з якої у вересні 2016 року знімали гроші.
Далі-більше: якісь невідомі хакери на цю нову картку замовили 8 тис. грн кредитного ліміту та додатково змогли переказати з карток чоловіка майже 700 грн. Того ж дня, як це все відбувалося, хтось зняв гроші у різних частинах Кривого Рогу. У банкоматі в магазині «Comfy» зняли 4 тис. 160 грн, а в банкоматі ТЦ «Victory Plaza» змогли отримати 4 тис. 160 грн.
Коли чоловік про це дізнався, він намагався пояснили працівникам Приватбанку, що гроші він не знімав, додаткову платіжну картку не отримував та жодних документів щодо неї не підписував. Проте на всі його заперечення щодо існування додаткової картки працівники банку не реагували. Однак вони розповіли, що ця нова картка прив’язана до його нового номеру мобільного від «Київстар». З’ясувалося, що саме з цього номера проводились операції з перерахунку коштів за допомогою «Приват 24» із використанням паролів та інших дзвінків.
Після новин про новий номер, чоловік пішов до салону «Київстар». Там йому підтвердили, що на його ім'я зареєстрували номер, але як це змогли зробити ніхто пояснити не міг. Очевидно, що до цього доклали руку шахраї, тому чоловік пішов до поліції. Там за його заявою відкрили кримінальне провадження № 12016040770002438 за статтею «крадіжка». Але у квітні 2017 року злодіїв шукати перестали.
Проте це не вирішило проблем. На листопад 2017 року його борг складав 32 тис. 332,33 грн та щодня збільшувався через нарахування штрафних санкцій. Окрім того, як розповів чоловік, не дивлячись на блокування карток, злодії змогли щось купити ще на 5 тис. 831,96 грн.
У жовтні 2016 року чоловік звернувся із позовом до ПриватБанку. Він просив, щоб суд визнав незаконним нарахування заборгованості та планував стягнути з банку 8 тис. 693,20 грн. Окремо він хотів отримати 5 тис. грн для оплати роботи свого адвоката та 20 тис. грн за моральні переживання. У банку на це відповіли, що їх клієнт користувався та користується карткою, яку він нібито не визнає. До того ж до правоохоронних органів він не звертався та не блокував ніякі картки.
Суд встановив, що клієнт не раз телефонував до ПриватБанку та пояснював свою версію подій. Проте там йому нагадували, що потрібно краще зберігати свої особисті дані, щоб надалі не потрапити у таку ситуацію.
Також не було офіційного підтвердження, що за заявою чоловіка заблокували рахунки та не було відео з камер, де невідомі знімали кошти. Виявилося, що для цього він мав клопотати до суду про необхідність витребувати такі докази, але цього чомусь не зробив. А суд не мав змоги зробити це за нього. До того ж правоохоронці не знайшли винних та закрили провадження, тому все виглядало так, ніби чоловік все вигадав.
На основі того, що доказів провини банку не було, суд не зміг прийняти рішення на користь чоловіка. Тому у травні 2018 року суддя Центрально-Міського районного суду Кривого Рогу Дніпропетровської області вирішив, що ПриватБанк не має виплачувати своєму клієнтові ніякі компенсації.
Проте чоловік з цим рішенням не погодився та вирішив його оскаржити. Він наполягав, що вся ця історія завдала йому багато клопоту та він втратив чималу суму коштів, яка в порівнянні з його заробітною платою є вагомою. А суд, за його словами, не дослідив всі докази та прийняв неправильне рішення.
Судді ще раз продивилися відповідь поліції, що з 13:00-14:00 у вересні 2016 року невідомий нібито вкрав з картки чоловіка 8 тис. 711 грн. Проте правоохоронці закрили це провадження «у зв'язку з відсутністю складу кримінального правопорушення». Ця постанова про закриття прокурором не була скасована та не оскаржувалася у суді. Тобто судді вчергове не знайшли доказів, що ПриватБанк порушив права свого клієнта. Тому у січні 2019 року судді Дніпровського апеляційного суду дійшли того ж висновку, що і їх колега – чоловік не довів провини банку та не має права на компенсацію.
Інформатор писав, що жінка віддала ПриватБанку кредит, проте він хотів ще грошей.