Шахраї викрали гроші з карток ПриватБанку та накупили техніки: чи повернув суд заощадження

Читать на русском

Чоловік наполягав, що він не знімав гроші та не робив покупки

Читать на русском
Шахраї викрали гроші з карток ПриватБанку та накупили техніки: чи повернув суд заощадження
Банк вважав, що виконує волю клієнта

Чоловік наполягав, що він не знімав гроші та не робив покупки

У серпні 2014 року чоловік отримав у ПриватБанку дві картки – для себе та дружини. У жовтні 2019 року він оформив ще одну картку. Все було спокійно до вересня 2020 року, коли родина нібито пустилася у «всі тяжкі» – почали знімати готівку не як зазвичай та робити вартісні покупки.

У вересні 2020 року на мобільний чоловіка від ПриватБанку надійшло SMS-повідомлення з проханням підтвердити перевипуск банківської картки, хоча він такого замовлення не робив. Приблизно в цей же час на телефон його дружини стали приходити сповіщення про те, що хтось знімає гроші в банкоматі та витрачає їх заощадження на покупки в магазині «АЛЛО» у Кривому Розі. Загалом за один день родина втратила майже 30 тис. грн.

Але на цьому зникнення грошей не закінчилося. На день звернення до суду з одного з рахунків було списано 10 тис. 190 грн. А з іншого банк забрав 165 грн процентів за використання кредитного ліміту. До того ж у «спадок» про себе шахраї залишили борг по «Оплаті частинами». Загалом родина втратила майже 40 тис. грн.

У жовтні чоловік звернувся до ПриватБанку, щоб той повернув йому гроші та перестав списувати гроші за ті покупки, які родина не робила. Проте нічого не відбулося. Тоді чоловік пішов до поліції. Там за його заявою відкрили кримінальне провадження № 12020105040001492.

Що було у суді

Чоловік просив суд стягнути з ПриватБанку 39 тис. 655,04 грн та компенсувати 3 тис. 454,21 грн інфляційних втрат. Також клієнт банку хотів оштрафувати установу на 11 тис. 618,85 грн та отримати 5 тис. грн моральної компенсації. Крім того, банк мав припинити списувати гроші по «Оплаті частинами».

В банку на такі вимоги відповіли, що чоловік сам винен у тому, що розголосив десь свої персональні дані. Гроші знімали з правильним введенням ПІН-коду, а тому у банку не було підстав не видавати їх. На це чоловік заявив, що у суді банк має довести, що чого клієнт розголосив дані по карті. А раз таких доказів немає, тому це все наклеп, а не факти.

Суд дослухався до такої думки. Згідно із законом «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» мають бути докази того, що клієнт втратив чи розголосив комусь дані по своїй картці. А якщо їх немає, то клієнт не несе відповідальності за переказ чи зняття грошей з його рахунку.

Також, чоловік просив суд припинити списувати гроші по оплаті частинами. Однак щоб це зробити, потрібно було визнати договір недійсним, а цього зроблено не було. Тому у серпні 2022 року суддя Дніпровського районного суду Києва ухвалила, що ПриватБанк має виплатити чоловікові 54 тис. 727 грн. Окремо він просив, щоб банк виплатив ще 10 тис. грн на оплату праці його адвоката. Проте з цим проханням запізнилися, тому суддя відмовила.

Лише у грудні минулого року ПриватБанк вирішив оскаржити це рішення. Для початку, йому треба було пояснити, чому він не зробив це вчасно. В установі розповіли, що повний текст рішення вони отримали лише у листопаді та про це є докази. Проте банк так квапився, що забув сплатити 820,92 грн судового збору, а без цього судді не почнуть розглядати справу. Проте у судовому реєстрі немає відомостей про те, як закінчилася суперечка.

У ПриватБанку розповіли, що робити, щоб вашу картку випадково не заблокували

На сайті відгуків про роботу банків, клієнтка ПриватБанку поскаржилась, що її картку заблокували та вона залишилась у селі без грошей. Представник банку розповів, як розв'язати її проблему, та що робити, щоб вас не спіткала така халепа.

«Поповнювала телефон. Запросили підтвердження за номером 3700. Зателефонувала, можливо, невірно озвучила адресу прописки, оскільки часто переїжджала. Результат - заблоковані картки. Тепер я у глухому селі та без грошей на проїзд. До відділення 30 км, до автобуса 15 км», - написала Вікторія Махінько.

Представник ПриватБанку відповів, що такі дії банку пов’язані з правилами безпеки. По картці проходила ризикова операція, що вимагала додаткового підтвердження. Запросивши таке підтвердження банк має змогу впевнитись, що платіж проводиться саме власником картки, а не третіми особами.

Якщо при підтвердженні платежу називаються дані, котрі не співпадають з тими, що клієнт залишав в банку, на жаль, фахівець не має змоги підтвердити операцію. Щоб уникнути подібної ситуації, варто своєчасно оновлювати дані в банку.

Для розблокування картки можна звернутись в чат на сайті. В чаті можна написати «Оператор», щоб фахівець приєднався до діалогу.

Інформатор писав, що жінка вимагала від ПриватБанку майже два мільйони гривень за кримські вклади.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.     

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.