З липня всі соцвиплати здійснює ПФУ, чи чекати затримки грошей, пояснює Мінсоцполітики

ПФУ вже надав заявки на потребу в коштах, а Мінсоцполітики вже відкрило асигнування на ці кошти, таким чином, у найближчі дні гроші будуть перераховані Держказначейством на рахунки ПФУ для подальшого надсилання отримувачам

Мінсоцполітики про виплати допомоги через Пенсійний фонд, Фото: Мінсоцполітики
Мінсоцполітики про виплати допомоги через Пенсійний фонд, Фото: Мінсоцполітики

Починаючи з 1 липня, адміністрування соціальних виплат, що здійснюються за державний кошт, було передано Пенсійному фонду України — раніше ці функції виконували органи соціального захисту населення. Передача функцій відбулася відповідно до трьох постанов Кабінету Міністрів України (№ 695, 765, 766). Під час передання функцій Урядом були чітко визначені строки для кожного етапу: коли мають бути сформовані виплатні відомості і коли мають бути здійснені самі виплати. Про це повідомляє Мінсоцполітики. 

Зокрема, відповідно до Постанови Уряду № 695, яка регулює виплату державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю, для осіб з інвалідністю, державної соціальної допомоги на догляд, державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, Пенсійний фонд розраховує щомісяця до 8 числа суми соціальної допомоги та формує потребу у бюджетних коштах на ці виплати. 

Після цього:

  1. Пенсійний фонд протягом двох днів подає потребу в бюджетних коштах до Міністерства соціальної політики.
  2. Мінсоцполітики, своєю чергою, передає документи до Державної казначейської служби.
  3. Казначейство протягом кількох днів перераховує кошти на рахунки ПФУ для подальшого перерахування отримувачам.

Міністерство звертає увагу, що усі етапи здійснення операцій відбуваються суворо відповідно до строків, визначених в нормативній базі.

“Так, станом на 8 липня ПФУ вже надав заявки на потребу в коштах, а Мінсоцполітики вже відкрило асигнування на ці кошти. Таким чином, у найближчі дні гроші будуть перераховані Держказначейством на рахунки ПФУ для подальшого надсилання отримувачам. Тобто до кінця тижня усі отримувачі допомог осіб з інвалідністю та діти з інвалідністю мають отримати свої кошти на рахунок. Отримувачі інших державних соціальних виплат також можуть бути впевненими - нарахування будуть здійснені вчасно відповідно до зазначених постанов. Пенсійний фонд наразі здійснює усі заходи для проведення виплат”, - пише Мінсоцполітики.

Міністерство запевняє, що жодних підстав для занепокоєння немає:

  • У державному бюджеті передбачено достатньо коштів.
  • Відомості передаються вчасно.
  • Усі органи діють у межах встановленого Урядом регламенту.

У разі виникнення питань звертайтеся за номерами Контакт-центру Пенсійного фонду України:

  • 0 800 503 753 (безкоштовно по Україні)
  • (044) 281-08-70
  • (044) 281-08-71
  • Гарячі телефонні лінії Головних управлінь Пенсійного фонду України в областях та м. Києві за контактами в посиланні.

Як раніше повідомляв Інформатор, З 1 липня 2025 року внутрішнє адміністрування соціальних допомог, які отримують українці, здійснюватиме Пенсійний фонд України

Водночас збільшується кількість місць, куди можна звернутися за соціальними виплатами, що сплачуються за рахунок коштів державного бюджету. Відтепер, крім ЦНАПів та працівників сільських/селищних/міських рад, можна буде звернутися ще й до найближчого сервісного центру ПФУ. Тож сервіси стануть доступніші.

Крім того, стане швидшим розгляд заявок громадян на соціальні виплати та їх щомісячне нарахування. Адже він повністю цифровізується і передається Пенсійному фонду, який має одну з найпотужніших серед усіх державних органів ІТ-систему.

Як було раніше?

На районному, потім обласному рівні органів соціального захисту населення формувалися паперові відомості. Звідти вони передавалися на державний рівень, де здійснювались необхідні нарахування. Після цього цілісна платіжна відомість знов передавалась на обласний рівень, а область розділяла відомості для районів. І тільки після цього районні управління соціального захисту могли звернутися з нею до банку для подальших нарахувань людям.

Такий тривалий процес вимагав багато зусиль та часу. Він сповільнював отримання виплат. Також є непоодинокі випадки заборгованостей, які виникають саме через значне перевантаження органів соціального захисту населення.

Що змінилося з 1 липня?

Замість обігу паперових відомостей - цифровізація процесів. Після звернення людини до будь-якої доступної точки, заявка через онлайн-сервіси потраплятиме одразу в опрацювання працівнику Пенсійного фонду. Після розгляду - призначення виплати на картку людини в тому банку, де вона обслуговується. Завдяки цифровізації, всі заявки будуть обліковуватись онлайн і значно швидше. Це дозволить також ліквідувати накопичені борги. 

Нагадуємо, що звертатися до ПФУ можна як онлайн (доступний портал електронних послуг і мобільний додаток), так і офлайн (Фонд має понад півтисячі сервісних центрів на підконтрольній Україні.

Слідкуйте за нами у Telegram

Image
Оперативні новини та разбори: Україна, світ, війна

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube