Конкурс конкурсом, але гроші треба рахувати
Букмекерські коефіцієнти, прогнози музичних експертів, перша та друга репетиція українського гурту TVORCHI. Все це, безумовно, заслуговує на увагу. Ну а що сам Ліверпуль? Як пісенний конкурс позначиться на економіці міста, на що розраховує міська влада – читайте нижче.
У період капіталізму заведено робити гроші з усього. А з Євробачення – тим паче. Тому почнемо із сувенірної продукції.
У сувенірному магазині в Ліверпулі виставлені деякі новинки поряд зі звичайними сувенірами Beatles та футбольною атрибутикою. Продається, наприклад, шапка. З одного боку напис «Ліверпуль», з іншого – «Україна» та дата 2023 року. Ціна такого сувеніра – 20 фунтів стерлінгів.
До магнітів з обличчями музикантів «Бітлз» у Ліверпулі вже всі звикли. Тепер їх доповнюють магніти та інші сувеніри із зображенням Ліверпульського птаха або Печінкового птаха – символу міста. Тільки тепер птах поміщений на синьо-жовтий фон.
Продаються прапори із написами «Ліверпульський пісенний конкурс» та дати 9-13 травня 2023 року. Слово «Євробачення» не з'являється – ймовірно, через неможливість використання товарного знака, оскільки це неофіційні сувеніри.
Влада країни та міста сподіваються, що близько 100 тисяч відвідувачів та 160 мільйонів телеглядачів вдихнуть нове життя у місцеву економіку. За останні два десятиліття туризм змінив економіку Ліверпуля на краще, але вона також постраждала від пандемії коронавірусу.
За підрахунками економістів, Євробачення може принести Ліверпулю 25 мільйонів фунтів стерлінгів цього року та ще 250 мільйонів фунтів стерлінгів через зростання кількості відвідувачів протягом наступних трьох років.
Тим часом британська холдингова група NatWest, яка спеціалізується на банківських та страхових послугах, підрахувала, що лише за тиждень Євробачення відвідувачі витратить у місті 40 мільйонів фунтів стерлінгів.
«Це величезний поштовх для економіки, – каже доктор Майкл Джонс, старший викладач Ліверпульського університету. – Міська рада сповнена рішучості використати цей шанс по максимуму, підняти прапори та сказати: “Ми повернулися як місто, приїжджайте до Ліверпуля”. І я не думаю, що це дуже цинічно. Це вираз впевненості у собі».
Тогорічний конкурс залучив до Турина 55 тисяч туристів, попри те, що деякі обмеження, пов’язані з пандемією, тоді все ще діяли. Міська влада повідомила, що гості міста принесли йому 23 мільйони євро, а висвітлення у ЗМІ принесло додаткові 66 мільйонів євро.
Ліверпуль сподівається, що світова увага до Євробачення дозволить йому продовжити 15-річний період, протягом якого він заново винайшов свій імідж із постіндустріального міста, яке поступово занепадає, у популярний туристичний напрямок.
Раніше Інформатор повідомляв: на відкритті Eurovision Village у Ліверпулі хедлайнером став гурт Kalush Orchestra.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.