Як поскаржитись на неякісні послуги ЖКГ: інструкція від Держпродспоживслужби

Закон передбачає конкретні механізми захисту прав споживачів, одним із таких механізмів і є складання акту-претензії

Послуги ЖКГ Фото Держпродспоживслужби
Послуги ЖКГ Фото Держпродспоживслужби

Кожен споживач, який сумлінно оплачує житлово-комунальні послуги і при цьому спостерігає порушення своїх прав споживача, має право захищати їх доступними правовими методами. Якщо ваші права споживача порушені при користування сплаченими житлово-комунальними послугами, тоді варто задокументувати порушення і виставити претензію за неякісно надані послуги. Як це зробити, 8 травня розповідає Держпродспоживслужба

Закон України «Про житлово-комунальні послуги» і постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1145 передбачають конкретні механізми захисту прав споживачів. Одним із таких механізмів і є складання акту-претензії. Щоб його скласти зробіть наступне: 

  • письмово зверніться до надавача послуг та повідомте про порушення (рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто, запросивши в канцелярії відмітку про отримання на вашій копії);
  • виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов’язані прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання відповідних послуг, але не пізніше ніж протягом 1 доби з моменту отримання претензії споживача;
  • за результатами перевірки складається акт-претензія у 2-х примірниках (1 примірник передається споживачеві, 2 − зберігається у виконавця комунальної послуги (його представника) або управителя багатоквартирним будинком).

Якщо споживач і представник надавача послуг не дійшли згоди у питаннях підтвердження порушень, то акт-претензія підписується із зауваженнями, які є його невід’ємною частиною. Результати перевірки якості надання послуг можуть бути оскаржені в судовому порядку.

Якщо упродовж 1 доби представник надавача послуг не з’явився або відмовляється без обґрунтування від підписання акта-претензії, то акт вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі, зазначивши свої адресу, ПІБ, підпис.

Відправте акт-претензію виконавцю комунальної послуги або управителю багатоквартирного будинку рекомендованим листом.

Якщо виконавець комунальних послуг або управитель багатоквартирного будинку протягом п’яти робочих днів після реєстрації акту не надає виконавцеві відповіді, споживач має право звернутися до територіального органу Держпродспоживслужби за місцем проживання.

Раніше Інформатор повідомляв, як поскаржитись на зависокі ціни на ліки, користуючись інструкцією від Держпродспоживслужби.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube