Як будуть мінятися ціни на пальне в Україні з 16 по 22 жовтня: прогноз експертів

На ціни на пальне в Україні впливає війна на Близькому Сході та проблеми на кордонах

Ціни на пальне в Україні
Ціни на пальне в Україні

Гуртові ціни на пальне з 16 по 22 жовтня можуть зрости через ажіотаж викликаний війною на Близькому Сході, а також перевантаженням прикордонних переходів та посиленням перевірок палива на митниці. Водночас ціни на АЗС з високою ймовірністю залишаться стабільними

Аналітик профільного видання "НафтоРинок" Олександр Сіренко каже, що з 9 по 15 жовтня ціни на дизпаливо в дрібному гурті знижувалися. Так 13 жовтня середня вартість дизпалива з постачанням автомобільним транспортом становила 49,38 грн/л, що на 0,2% нижче ніж 12 жовтня, та на 0,3% вище середніх цін станом на 6 жовтня. За словами експерта зменшенню відпускної ціни посприяло поступове надходження ресурсу, придбаного за низькими котируваннями, які були з 2 по 8 жовтня. При цьому на внутрішньому ринку зберігаються складнощі при розмитненні пального, ввезеного з напрямку Болгарії та практично призупинений імпорт із Молдови. Користуючись дефіцитом, премії на пальне з постачання з сусідніх країн частково збільшились, щонайменше на 15-20 доларів/тонна.

"Пропозиції дизпалива в гурті розпочинались від 45,80-46,00 грн/л (1079-1084 доларів/тонна без податків) на кордоні за північно-західним напрямком відвантаження на умовах передзамовлення. Переважна кількість пропозицій зокрема була сконцентрована від 47,60-48,00 грн/л (1128- 1139 доларів/тонна без податків)", - каже Сіренко.

Експерт зазначив, що наприкінці минулого тижня ціна нафти стрімко пішла догори на тлі можливої ескалації конфлікту між Ізраїлем та ХАМАС. Ф’ючерси нафти еталонної марки Brent в п'ятницю 13 жовтня зросли впритул наблизилися до 90 доларів/барель.

"Учасники нафтового ринку намагаються оцінити потенційну можливість втягнення у війну Тегерану, а також ризик перебоїв у ширших потоках. Хоча наразі загострення ситуації не мало значного впливу на пропозицію сировини, стрімке зростання характеризує настрої ринку та слугує нагадуванням, що премія на ризик не зменшилась. Водночас у четвер Вашингтон запровадив перші санкції проти власників танкерів, що транспортують нафти з країни-терориста росії за ціною, вищою за встановлений G7 граничний рівень у 60 доларів/бар. Два судна були піддані санкціям за порушення верхньої межі, що сколихнуло танкерні ринки", - каже Сіренко.

Засновник групи компаній "Прайм" Дмитро Льоушкін говорить, що на цьому тижні очікує дефіцит палива та здорожчання в оптовому сегменті. Це буде зумовлено з одного боку геополітичними чинниками війни на Близькому Сході, а з іншого проблемами на кордонах України. Льоушкін каже, що новини про загострення протистояння між Ізраїлем та ХАМАС викликали ажіотаж серед великих споживачів пального в бізнес сегменті, які намагаються запастися нафтопродуктами до їх можливого здорожчання. З іншого боку прикордонні переходи в Україні перевантажені зерновозами. Наразі пальне на Півдні надходить до країни через Ізмаїл та кордон з Румунією. Водночас канал Сулина перевантажений, а румунські трейдери підвищують гуртові ціни на пальне.

"Це все локальні збої, але вони всі складаються і з цих дрібних факторів трапляється дефіцит. А споживання максимально високе. Тому на зниження цін очікувати не доводиться. Як би знову не почали говорити про підвищення цін, тому що ціна на нафту повернулися до 90 доларів за баррель", - каже Льоушкін.

Він зазначає, що на цьому тижні прогнозує дефіцит палива та зростання цін в оптовому сегменті. Водночас на АЗС ціни залишатимуться стабільними.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте у нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube