Аргументи, наведені в матеріалі, змусять вас позбутися аерофобії та допоможуть сідати до літака з упевненістю, що він долетить до пункту призначення
Полагодити поломку авіасудна в польоті неможливо, а її виникнення може призвести до втрати людських життів, мільйони грошових коштів і репутації перевізника. Саме тому в авіації існує складна система організації льотної придатності та технічного обслуговування, які роблять польоти - безпечними. Про них і поговоримо.
Про це повідомляє Інформатор з посиланням на avianews.com .
Підтримка льотної придатності
Кожен літак має своєрідний паспорт - сертифікат льотної придатності. Організація з її підтримцки розробляє програму технічного обслуговування, яка затверджується в авіаційних владах.
Діяльність організації включає планування техобслуговування відповідно до програми, контроль дефектів, в тому числі відкладених, виконання директив льотної придатності від авіаційних властей і сервіс-бюлетенів виробника, відстеження напрацювань компонентів і двигунів, розшифровка польотної інформації, облік різних пошкоджень.
Інформація передається в організацію з технічного обслуговування, і тільки після цього випускають допуск до експлуатації, без якого експлуатація неможлива.
Технічне обслуговування
Технічне обслуговування авіасудна за своєю суттю превентивне, тобто випереджаюче. З моменту випуску літака і в процесі експлуатації постійно йдуть деградаційні процеси, і сенс ТО - знайти слідства цих процесів і усунути їх до того, як вони стануть загрожувати безпеці.
Експлуатація за станом - контролюються певні параметри роботи агрегату, і якщо вони виходять за межі, то його пора міняти. Контроль може бути як за допомогою тестів або вбудованих систем моніторингу для електронних систем, так і в ході різних інспекцій.
Експлуатація до відмови стосується електронного обладнання, яке завжди має «систему страховки». Сучасні системи авіоніки часто мають системи самоконтролю, і в разі відмови видають повідомлення, мовляв, далі без мене. Відмова ізолюється, і за рахунок дублюючих систем літак може продовжувати експлуатуватися далі.
Технічне обслуговування ділиться на два види: лінійне і базове. Перше не вимагає відмови від польотів, друге проводиться в ангарах рідше.
Що відбувається між рейсами
Між рейсами пілоти виконують передполітну інспекцію або обхід повітряного судна. Якщо виникає якась проблема, було якесь зауваження в польоті, або щось знайдено на землі (сліди птаха або зношене колесо, наприклад), то на літак викликаються інженери, які повинні цю несправність усунути.
Як часто проводять ТО авіасуден
Необхідні роботи визначаються напрацюванням літака в годинах або циклах, або календарними термінами і виконуються з певною періодичністю. Техзадачі збирають в пакети або, як ще їх називають, чеки.
Приблизно раз на тиждень робиться сервіс-чек, тобто більш детальні перевірки, сервіс деяких систем, перевірка аварійного обладнання (інженерами, бортпровідники перевіряють його перед кожним вильотом).
Чим більше періодичність, тим більше обсяг робіт. А-чеки виконуються раз на кілька сотень годин нальоту, і можуть бути або лінійним, або базовим ТО. З-чеки виконуються з періодичністю від року і більше.
В цілому, чим сучасніше модель літака, тим рідше роблять чеки, легше перевірки, і тим більше вони переміщаються від базового до лінійного ТО.
Раніше Інформатор повідомляв, що МАУ відкриває п'ять нових міжнародних авіарейсів з Києва .