Водії не знають головного секрету шин, але виробники, нарешті, розкололися

Ось навіщо автомобільні шини чорні, хоч гума від природи біла

Шини, авто, сажа, машини, технології, прогрес
Сажа збільшує термін служби шини.

Ви навряд чи знали, що автомобільні шини раніше були білими, але додавання сажі стало звичайним явищем, оскільки це підвищує їхню довговічність. Сажа - це на майже 97% чистий вуглець. Вона утворюється в процесі неповного згоряння, коли недостатньо кисню для утворення звичайних продуктів згоряння - води та вуглекислого газу - нафтопродуктів у контрольованих умовах.

Сажа виглядає як маленькі чорні гранули або дрібний чорний порошок і може бути додана до гуми, пластику чи друкарської фарби, а також до атомобільних шин. За даними Міжнародної асоціації сажі, щороку в світі виробляється близько 8,1 мільйона метричних тонн сажі, пише IFLScience.

Додаючи сажу, виробники можуть зробити шини більш стійкими до нагрівання та стирання, а також загалом - більш міцними. Цей матеріал, крім того, здатний захищати шину від ультрафіолетового випромінювання та озону, що може спричинити додаткове погіршення стану.

Коротше кажучи, сажа збільшує термін служби шини. Тому шини, що не містять сажі, навряд чи прослужать всім тисяч кілометрів. А це вимагатиме від більшості водіїв заміни шин один або два рази на рік.

Додавання сажі також робить гумові суміші, що містяться в шинах, більш електропровідними. Це забезпечує шлях для відведення статичного заряду, який в іншому випадку міг би накопичуватися та спричиняти ураження електричним струмом.

Ще одна, більш естетична перевага додавання сажі полягає в тому, що вона може полегшити утримання шин у чистоті - або, можливо, точніше, приховати зміну кольору та бруд, які вони можуть накопичуватися на дорозі.

Раніше, до речі, шини виготовлялися з дерева та обгорталися смужкою заліза. Втім, цих ранніх шин було достатньо лише для кінних возів XIX століття. Двигуни ж XX століття вимагали чогось міцнішого.

Деякі ранні зразки, такі як гумова камера Роберта Томсона, обгорнута шкірою, не прослужили довго. А от невматична шина Джона Бойда Данлопа була запатентована в 1888 році і стала стандартом, який використовується й донині.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube