Ведучий тревел-шоу Крафтові мандри розказав, хто такі українські крафтярі та чому зараз варто купувати саме українське
19 серпня об 22:00 на телеканалі К1 – прем’єра тревел-шоу «Крафтові мандри», в якому співавтор, режисер і ведучий Євген Синельников буде разом з глядачами по-особливому відкривати для себе нашу неймовірну країну. Подорожуючи містами України він покаже звичайних людей, які роблять крафтовий продукт, захоплюють і надихають. Євген розказав, хто такі українські крафтярі, як вони реалізують свою продукцію та чому зараз варто купувати саме українське.
– Євген, як змінилося ваше життя після повномасштабного вторгнення? Велика війна вплинула на творчі проекти?
– Так, раніше ми працювали, щоб зробити класний продукт і певним чином підкреслити, що це стильно та сучасно. Зараз, крім всього цього, хочемо показати приклади людей, які багато чого роблять для інших у складні часи.
До цього ви знали місця, які варто побачити. А в тревел-шоу «Крафтові мандри» ми відкриваємо людей, з якими варто познайомитися і якими варто пишатися. Ми розказуємо про талановитих майстрів та їх унікальні вироби в різних регіонах України. Цим проектом ми хочемо донести, що українське крафтове виробництво часто набагато якісніше і кайфовіше ніж закордонне. Я вже давно, наприклад, віддаю перевагу українському вину, тому що на власні очі бачив, як воно робиться. Знаю, що воно набагато якісніше ніж закордонне. Так само і з речами, і з одягом, і з прикрасами. З кожним новим випуском проекту ми в цьому все сильніше переконуємось.
– Які крафтові історії особисто вас найбільше вразили?
– В Україні безліч крафтових вражень. В одному з перших випусків ми знімали майстра, який робить старовинні бандури. Вони звучать так красиво, що їх замовляють покупці зі всього світу.
Ще згадується виробництво в’ялених томатів, яке було розташовано під Херсоном. З початком повномасштабного вторгнення воно було все зруйноване, але виробник не склав руки та почав з самого початку – знов виробляти в’ялені томати, які, до речі, закуповують італійці, бо вважають смачнішими за свої, італійські.
А під Івано-Франківськом наші майстри роблять дубові бочки для вина і віскі. В усьому світі вважаються найкращими французькі бочки. І мало хто знає, що французи замовляють їх в Україні, ставлять своє клеймо і продають як французькі втричі дорожче. Таких історій буде дуже багато. Саме про це наш проект.
– Крафтова продукція давно популярна по всьому світу, але про українських крафтярів ми знаємо дуже мало. Лише останнім часом завдяки окремим блогерам та ютуб-проектам почала з’являтися інформація… Наскільки зараз це важливо для українців?
– Дуже важливо. Через повномасштабне вторгнення всі українці позбулися комплексу меншовартості та почали відчувати, що українське виробництво – це кайфове. Взагалі зараз бум на український крафт, на українську продукцію, на українські речі. Якщо раніше всі ходили в футболках з надписом «Нью-Йорк», то зараз люди пишаються містами, де живуть – «Я з Квасів», «Я з Запоріжжя», «Я з Полтави».
Люди почали цікавитись історією і традиціями України. Нас захоплюють крафтярі, які відроджують старі українські традиції та переосмислюють їх на сучасний лад. Тоді навіть солом’яні маски з народного свята Маланки та ляльки-мотанки виглядають сучасно. Також цікаво розповідати про людей, які виробляють унікальні речі та виносять свій товар на всесвітній ринок. Тобто і всередині країни попит збільшується і за кордоном люди почали дізнаватися про український крафт, замовляти саме українське.
– Як ви знаходите умільців-кэрафтярів?
– Ми мандруємо дуже давно, маємо багато друзів по Україні. У допомозі нам завжди виступають соцмережі, но головне – сарафанне радіо. Ти знімаєш цікавого майстра, а він каже: «Вам треба познайомитись ще з хлопцем із Луцьку, він відновлює старовинні сопілочки». І ми їдемо в Луцьк, де дізнаємось про забуті українські традиції.
Бувають дуже дивні зустрічі. Пам’ятаю, десь під Полтавою зустріли американця, який одружився з українкою та переїхав сюди. Зараз він відчуває себе українцем. Тільки уявіть, він відновлює бандури, дримби та інші старовинні музичні інструменти. Говорить: «Відчуваю, що це треба робити, таке моє покликання. Це і мені потрібно, і країні. Це мій фронт під час великої війни – борюсь за українські традиції».
– Велика війна в Україні триває більш ніж два роки. Які нові реалії життя ви спостерігали під час своїх «крафтових мандрів» по країні?
– З’явилося багато військового крафту. Наприклад, спеціальні ноші, які розробили наші умільці. По відгукам вони кращі, ніж натовські аналоги. Є виробництво військових якісних ножів в Ірпіні. А дівчата в Дніпрі розробляють спеціальний медичний одяг для поранених, щоб легше було роздягатися та одягатися. А ще приклад – один крафтяр збирає старі електронні сигарети, перепаює їх та робить павербанки, від яких можна зарядити ноутбук чи старлінк на «нулі». Таких речей нема більш ніде в усьому світі.
Дуже змінився за цей час і покупець. Він розуміє, як зараз важливо підтримувати українських виробників, українську економіку. Адже оці маленькі дрібні виробництва і є левова частина української економіки.
– Ваш проект допомагає розвиватися українським виробникам?
– Звісно, коли приїжджаєш і дивуєшся, наскільки гарно все зроблено, то і глядач це бачить і хоче купувати. Дуже часто після випуску нам дякують крафтярі й розказують, що кількість замовлень значно збільшилась. Говорять, що ми дали їм гарний поштовх.
Взагалі я вважаю, якщо крафтяр продає свій товар рік-два, то 100% це якісна продукція. Та вони й не можуть робити товари не якісно – покупець водночас зникне. А ще тому, що дуже близько знаходяться від покупця і відчувають, що їм треба. Та чи знаємо ми самі своїх виробників?
Два роки поспіль український сир з Івано-Франківська отримує «золото» на міжнародних конкурсах сліпих дегустацій. Українську косметику замовляють французи, одяг українського виробника носить співачка Бейонсе. А ми навіть про це не знаємо. Нам здається, що українське виробництво – це щось маленьке і дрібне. Але все поступово змінюється. Цей проект покликаний показати глядачам, чим саме ми такі круті, чим можемо пишатись!
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.