Українська авіація адаптувала радянські літаки для американських авіабомб GBU-39 - The Washington Post

Читать на русском

Авіабомби GBU-39 виявилися ефективними в умовах бойових дій та важко перехоплюваними російськими засобами ППО

Читать на русском
GBU-39 на службі ЗСУ
Українська авіація, озброєна авіабомбами GBU-39

Авіабомби GBU-39 виявилися ефективними в умовах бойових дій та важко перехоплюваними російськими засобами ППО

Повітряні Сили ЗСУ модернізували радянські бойові літаки для використання американських авіабомб GBU-39. Ці малогабаритні керовані авіабомби використовують для ударів по російських окупантах. Вони зарекомендували себе стійкими до перешкод, які створюють системи РЕБ.

Журналісти видання The Washington Post, посилаючись на свої джерела, стверджують, що українські льотчики успішно використовують GBU-39 у бойових умовах. У відкритому доступі з'явилося фото літака з авіабомбами GBU-39, закріпленими під крилом. На корпусі однієї з бомб помітний заретушований напис та дата - 12 травня 2024 року. За оцінками експертів, успішність застосування GBU-39 з українських літаків досягає 90%.

Авіабомби GBU-39 SDB під крилом українського літака. Фото: Military Aviation In Ua
Авіабомби GBU-39 SDB під крилом українського літака. Фото: Military Aviation In Ua

Зазначається, що GBU-39 ефективно протистоять системам радіоелектронної боротьби РФ. Малі розміри бомб ускладнюють їх виявлення та перехоплення російськими системами ППО.

GBU-39: Характеристики та можливості

GBU-39/B Small Diameter Bomb (SDB) - американська легка високоточна авіабомба масою 130 кг. Її діаметр становить близько 190 мм, а довжина - приблизно 1,8 м. Максимальна дальність польоту досягає 110 км при скиданні з великої висоти. Завдяки крилам, що розкладаються у польоті, значно збільшується дальність ураження цілей. Вольфрамовий наконечник дозволяє пробивати бетонні укриття, а система підриву забезпечує вибір між повітряним підривом і затримкою підриву після влучання. Точність влучання забезпечується бортовою системою керування з інерційною системою та GPS.

Керована авіаційна бомба GBU-39. Фото: Metrea Simulations
Керована авіаційна бомба GBU-39. Фото: Metrea Simulations

GBU-39 також є компонентом боєприпасів GLSDB, які поєднують цю бомбу з ракетним двигуном від реактивного снаряда М26 для запуску з систем HIMARS. Завдяки двигуну та крилам, дальність польоту GLSDB сягає 150-160 км.

Росія глушить GLSDB

За даними видання Reuters, російські війська швидко навчилися глушити навігаційну систему GLSDB, через що бомби не досягають своїх цілей. Незважаючи на те, що виробник Boeing запевняє у здатності бомби частково протистояти глушінню, для повного вирішення цієї проблеми знадобиться кілька місяців, зазначило одне з джерел.

Нагадаємо, що Сили оборони України могли отримати точніші за ATACMS снаряди, коли стало відомо про ураження морського тральщика "Ковровець" 19 травня, а на наступний день - знищення більш "жирної" цілі - малого ракетного корабля "Циклон", який є останнім носієм крилатих ракет на півострові. 

Журналісти видання Forbes стверджують, що уразити судно окупантів вдалося парою американських ракет ATACMS. Однак мова йде про більш точніші ракети, із 470-фунтовими боєголовками.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.