Київ виступає за нові обмеження на імпорт української сільськогосподарської продукції, а ЄС натомість має заборонити експорт російського зерна
Україна готова прийняти обмеження на торгівлю з ЄС, щоб розрядити гостру політичну суперечку з Польщею, але за однієї умови. Наша держава також закликає Євросоюз заборонити імпорт російського зерна. Проте домогтися заборони на рівні всього блоку буде складно.
Про це в інтерв'ю Financial Times заявив заступник міністра економіки, торговий представник України Тарас Качка. За його словами, Київ виступає за нові обмеження на імпорт української сільськогосподарської продукції, хоча ЄС також має заборонити експорт російської сільськогосподарської продукції, яка все ще надходить до блоку через Білорусь і країни Балтії.
"Можливо, для перехідного періоду такого роду керований підхід до торговельних потоків між Україною та ЄС - це те, що нам усім потрібно. Що стосується пшениці, то не Україна створює проблеми для польських фермерів, а росія", - заявив Качка.
Заступник міністра економіки України звинуватив Москву в підбурюванні польських протестів. Качка заявив, що Москва безсумнівно стоїть за нападом польських фермерів минулого місяця на потяг з українським зерном, який їм вдалося перевернути та розсипати вантаж.
Качка зазначив, що Київ підтримує нові заходи, запропоновані Брюсселем: встановити обмеження на імпорт яєць, птиці та цукру з червня та дозволити окремим країнам закривати свої ринки для українського зерна, за винятком подальшого транзиту в інші країни. Він також визнав, що виробництво цукру в Україні зросло з 7 до 500 тисяч тонн у період 2022 до минулого року. Також нещодавно Київ погодився перенаправити експорт кукурудзи до Італії та Іспанії через Чорне море, а не автомобільним транспортом через сусідні країни, щоб знизити напруженість.
"Ми добровільно припинили дозвіл на експорт кукурудзи до всіх п’яти сусідніх держав-членів. Попри це, ми експортували ще один новий рекорд - 15 млн тонн кукурудзи в календарному 2023 році. Тож у нас великий попит в інших країнах. Україна заповнила прогалини у виробництві ЄС", - сказав Качка.
Щодо вимоги України від ЄС, то прем'єр Польщі Дональд Туск погодився з необхідністю заборонити імпорт сільськогосподарської продукції з росії та Білорусі. Туск заявив, що обмеження на рівні всього блоку будуть ефективнішими після того, як Латвія нещодавно запровадила загальнонаціональну заборону на російський імпорт.
"Однак домогтися заборони на рівні всього ЄС буде складно, оскільки деякі держави-члени виступають проти такого кроку через побоювання, що він дестабілізує глобальні ринки і посилить економічну та соціальну кризу в країнах, що розвиваються. З 2022 по 2023 рік російський експорт зерна до ЄС зріс більш ніж на 50% до 1,5 млн тонн", - пише FT.
Минулого тижня міністр закордонних справ Польщі Радослав Сікорський заявив, що Європейський союз повинен відновити торговельні обмеження на імпорт українських продуктів харчування, які існували до повномасштабного вторгнення росії в Україну. Він вважає, що зараз ситуація змінилася, і Україна знову може відправляти своє зерно через Чорне море. Зазначається, що пропозиція Сікорського означає, що ЄС має відновити усі імпортні обмеження, які скасував у 2022 році, щоб допомогти Києву знайти нові експортні маршрути, надаючи йому майже безперешкодний доступ до спільного ринку 27 європейських держав.
Попередній уряд Польщі наклав заборону на імпорт українського зерна минулого року, щоб заспокоїти фермерів перед парламентськими виборами, які він програв у жовтні. Новий уряд залишив ці обмеження, дозволяючи лише транзит до портів на Балтійському морі та в інші країни ЄС.
Також слідкувати за матеріалами у відеоформаті ви можете на наших ютуб-каналах "Україна на часі", а також "Україна на часі Shorts". Там оперативно зʼявляються новини - від подій на фронті, політики та економіки до спорту, шоубізу та світської хроніки. Також ви можете дізнатися коментарі провідних експертів чи переглянути щоденні, щотижневі та навіть щомісячні підбірки головних новин.
У світлі заяви Віталія Кличка про ремонт мосту Метро, зʼявляються дискусії про його стан та можливі наслідки для міста. Порівнюючи його з мостом Патона, що вже частково обмежений у русі, виникають питання про витримку міста в таких умовах. Приєднуйтеся до обговорення з інфраструктурним експертом Дмитром Беспаловим, де також розглянемо час та методи початку ремонту мосту Метро.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.