У клієнтки ПриватБанку під приводом купівлі принтера з карток викрали понад 78 тисяч гривень - яким було рішення суду

Читать на русском

Жінка звернулася до поліції з заявою

Читать на русском
ПриватБанк
Клієнтка ПриватБанку вимагає повернути викрадені кошти на її карткові рахунки

Жінка звернулася до поліції з заявою

Клієнтка ПриватБанку втратила понад 78 тисяч гривень з рахунків. У фінустанові зазначили, що вона могла зіткнутися з шахрайською схемою та розголосити особисті дані. Жінка звернулася до суду, аби повернути кошти. 

Як зазначається у рішенні Хортицького районного суду Запоріжжя, невідомі особи під приводом купівлі технічного засобу, а саме принтеру, з карток жінки вкрали кошти. Вона звернулася до поліції з заявою про вчинення відносно неї кримінального правопорушення, на підставі чого відкрили кримінальне провадження за ч. 3 ст. 190 Кримінального кодексу України та її визнали потерпілою. 

Вимоги жінки

  • зобов'язати Приватбанк відновити кошти кредитного ліміту на рахунку платіжної картки "Універсальна" у розмірі 38 126 гривень,
  • зобов'язати Приватбанк скасувати нараховані їй проценти пеню та інших штрафних санкцій за користування використаним кредитним лімітом що утворилися внаслідок проведення операції,
  • зобов'язати Приватбанк зарахувати на її рахунок списані внаслідок проведення операції кошти у розмірі 40 130 гривень,
  • судові витрати покласти на Приватбанк.

Реакція ПриватБанку на ситуацію 

У ПриватБанку розповіли про схему шахрайства, яку могли застосувати до жінки, а саме: клієнт банку робить оголошення про продаж будь-якого товару чи речі на сайті OLX і майже відразу, після публікації оголошення з'являється потенційний "покупець", який починає активне листування з продавцем через будь-який додаток-месенджер Telegram, Viber, WhatsApp. В цьому листуванні "покупець" відразу виявляє бажання придбати товар та надсилає продавцеві гіперпосилання для отримання коштів на картку, яке є фальшивим і схожим зовнішньо на сайт банка. Продавець заповнює форму і вводить номер своєї будь-якої платіжної картки, термін дії картки, CVV-код або PIN-код) нібито для отримання коштів, а насправді клієнт банка/продавець заповнює форму, створену шахраями, за допомогою якої вони бачать всі дані картки, для перерахування коштів продавця. Можливо, вже на цьому етапі клієнт втрачає свої кошти, але ще наступний етап, коли неможливо через це фальшиве гіперпосилання здійснити переказ коштів, тому "покупець"/шахрай просить зв'язатися з "оператором" технічної підтримки сайту OLX, який буде у цьому гіперпосиланні та якому клієнт повідомить всі дані картки (номер платіжної картки, термін дії картки, CVV-код або PIN-код).

Таким чином жінка розголосила власну конфіденційну банківську інформацію шахраям,. Тому провина у завданих збитках лежить саме на клієнтці.

Рішення суду

Жінці відмовили у задоволенні позову. Її вимоги виявились необґрунтованими. 

"Позивачка своїми діями чи бездіяльністю сприяла втраті, незаконному використанню PIN-коду або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції. При розгляді справи не встановлено вини відповідача у несанкціонованому знятті коштів з рахунку позивачки та відповідно безпосереднього причинного зв'язку між неправомірними діями та шкодою. Суд вважає вимоги жінки в частині стягнення не санкціоновано списаних та знятих з карткових рахунків коштів не підлягають до задоволення, у зв'язку з необґрунтованістю та недоведеністю", - наголосили у суді. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.