Прокинувся - ухильнувся: чому флешмоб про українських ухилянтів насправді є російською пропагандою

Читать на русском

У TikTok поширюються відео від нібито українських чоловіків, які називають себе ухилянтами та хизуються красивим життям

Читать на русском
Пропаганда
Подібними відео про ухилянтів ворог розпалює ненависть серед українців та зриває мобілізацію

У TikTok поширюються відео від нібито українських чоловіків, які називають себе ухилянтами та хизуються красивим життям

Російські пропагандисти запустили масштабну інформаційну кампанію про українських ухилянтів. Флешмоб романтизує ухилення від мобілізації та показує нібито щасливе життя військовозобов'язаних чоловіків за кордоном. Мета ворога - розколоти суспільство та збільшити напругу.

Про це повідомляє Центр протидії дезінформації. Так, у TikTok та інших соцмережах поширюються відео від нібито українських чоловіків, які називають себе "ухилянтами" та хизуються красивим життям, здебільшого - за кордоном.

"Псевдофлешмоб з хештегом "ухилянт" - чергова ворожа ІПСО. Це класична технологія розколу суспільства, в якій використовується той же принцип, що і в технології розколу за мовою, тільки в цьому випадку ворог розпалює ненависть, нівелюючи конституційний обов’язок. Мета ворога - "дискредитувати мобілізацію, збільшити напругу в українському суспільстві через внутрішнє протистояння, щоб підірвати здатність країни оборонятися", - пояснив керівник ЦПД, лейтенант Андрій Коваленко.

В ГУР додають, що подібний контент швидко набирає перегляди та коментарі аудиторії - схвальні та критичні, але дискусії під цими відео тільки просувають їх у тренди. Для подібних відео також були створені "народні" пісні, у текстах яких завжди простежується основний меседж - вихваляння "ухилянтів".

"Синхронність появи численних пісень та відео, що "героїзують" чоловіків, які відмовляються стати на захист власної країни, анонімність їхніх авторів та просування цього контенту організованими групами ботів свідчить про цілеспрямовану ворожу пропагандистську кампанію. Ця ІПСО - класична технологія розколу суспільства, коли з одного боку є "оборонці", а є "ухилянти". Мета таких дій ворога - зірвати мобілізацію, збільшити напругу в суспільстві через внутрішнє протистояння", - заявили в Головному управлінні розвідки Міноборони України.

Telegram oembed: https://t.me/informator_live/1944

Російська пропаганда про мобілізацію в Україні

Нещодавно в Росії зняли відеоролик про "дві реальності" українців - ухилянта і мобілізованого. Ролик під назвою "Його синок - еліта, а ти - м'ясо" дубльований українською мовою, знялися в ньому професійні російські актори.

Сюжет відео збудований на протиставленні історій двох українців. Одного з них силоміць забрали на фронт, де він отримав поранення, а другий тим часом літає на бізнес-джеті та відвідує вечірки.

Аналітики американського Інституту вивчення війни (ISW) зауважили, що це пропагандистське відео вирізняється високою вартістю та кінематографічною витонченістю. За словами експертів, це свідчить про те, що воно є продуктом узгодженої та добре забезпеченої ресурсами інформаційної операції.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.