Прибиральниці «Ощадбанку» не вистачило дев’яти місяців до пенсії, на які вона розраховувала

Читать на русском

Жінка наполягала, що вона не підписувала документ, за яким нібито пішла з роботи

Читать на русском
Прибиральниці «Ощадбанку» не вистачило дев’яти місяців до пенсії, на які вона розраховувала
У банку запевняли, що не платили прибиральниці «в чорну»

Жінка наполягала, що вона не підписувала документ, за яким нібито пішла з роботи

На початку лютого 2016 року жінка влаштувалася прибиральницею у головне управління «Ощадбанк» по Києву та Київській області. Угоду уклали на рік з можливістю його подовжити.

За версією жінки, у 2017 році договір подовжили, проте ненадовго. В травні подзвонили та повідомили, що в її послугах більше нема потреби. Тобто, за її словами, з лютого 2016 року по травень 2017-го вона отримувала за свою роботу кошти – в середньому 580 грн на місяць.

Жінка вважала, що з цих грошей йдуть відрахування у всі фонди та зростає страховий стаж. Проте коли вона у грудні 2020 року прийшла оформлювати пенсію за віком, то виявилося, що для цього в неї не вистачає дев`яти місяців страхового стажу.

Коли вона стала розбиратися, як так сталося, то дізналася: на початку серпня 2016 року від її імені було підписано документ, що вона нібито звільняється. Проте жінка нічого про це не знала і була впевнена, що компанія продовжує відраховувати за неї внески. До того ж у час «укладання» угоди жінка була за кордоном, тому ніяк не могла поставити під цим документом свій підпис.

Про своє «звільнення» з «Ощадбанку» вона дізналася лише у грудні 2020 року. За її словами, майже п’ятнадцять місяців вона ходила на роботу, хоча офіційно вже не мала до неї відношення. Через те, що їй не вистачило дев’яти місяців страхового стажу для оформлення та отримання пенсії, на яку вона розраховувала, жінка звернулася з позовом до суду.

Що було у суді

Жінка просила суд стягнути з «Ощадбанку» 6 тис. 960 грн матеріальної шкоди (цю суму вона розрахувала, виходячи з місячної зарплатні з серпня 2016 року по кінець липня 2017 року) та виплатити їй 25 тис. грн моральної шкоди. У банку на це відповіли, що з серпня 2016 року жінка в них не працювала, а те, що документ про звільнення підписав хтось інший не доведено.

Суд вивчив факти та встановив, що весь цей час жінка прибирала 133,1 кв. м службових кабінетів та місць загального користування. За це вона отримувала 580 грн на місяць. З офіційних доходів відраховувався податок з доходів фізичних осіб, єдиний соціальний внесок та військовий збір.

«Ощадбанк» надав суду відомості, що останній акт приймання-передачі робіт за договором підряду був підписаний наприкінці липня 2016 року. За інформацією реєстру застрахованих осіб останній раз державний банк платив жінці за липень 2016 року.

Щоб довести, що вона не підписувала документ у серпні 2016-го та знайти винних, які це зробили від її імені, жінка звернулася до поліції. Там вона повідомила про обставини справи та було відкрите кримінальне провадження №12021105090002269. Проте на момент розгляду справи, рішення щодо винних ще не було.

Крім цього, жінка просила суд призначити судово-почеркознавчу експертизу, проте їй було відмовлено. Виявилося, що у цій справі вона не просила суд вивчати справжність документа, тому в експертизі було відмовлено. І для суду ця угода була чинною.

Останньою краплею на користь «Ощадбанку» було те, що доказів виконання роботи з серпні 2016 року офіційно не було. Тому у жовтні 2021 року суддя Шевченківського районного суду Києва вирішив, що «Ощадбанк» не має нічого виплачувати жінці. З судового реєстру відомо, що це рішення не оскаржувалося.

На що найчастіше скаржаться клієнти Ощадбанку

За результатами грудня 2022 року стало відомо, що клієнтам Ощадбанку почали надходити SMS про необхідність актуалізувати контактну інформацію та особисті дані. Для цього рекомендувалося відвідати відділення фінустанови, щоб заповнити анкету-опитувальник. Проте, на ділі зробити це виявилося не так просто. Зокрема, зробити це потрібно було у тій області, де був відкритий рахунок.

У пресслужбі Ощадбанку роз’яснили, що актуалізація даних клієнта є стандартною банківською процедурою. Банк зобов’язаний вживати заходів для належної перевірки й забезпечувати актуальність отриманих та наявних документів, а також інформації про клієнта, на підставі наданих ним офіційних документів. Період оновлення інформації для кожного клієнта встановлюється індивідуально, але не рідше, ніж раз на п’ять років. Також у фінустанові зауважили, що якщо клієнт перебуває за кордоном, йому рекомендується звернутися до найближчого відділення банку після повернення в Україну.

Інформатор писав, що чоловік помер, поки судився з Ощадбанком.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.