Ощадбанк звинувачують у зловживанням нормами фінмоніторингу - банкіри виправдовуються

Жінка вимагає Ощадбанк надати письмову відповідь з результатами фінансового моніторингу по її рахунках

Фінмоніторинг
Клієнтка Ощадбанку скаржиться на дії працівників та порушення строків розгляду фінансового моніторингу

Клієнтка Ощадбанку не може користуватися рахунками. На них наклали обмеження через фінансовий моніторинг. Вона вказує, що пройшло вже 60 днів, а жодної відповіді так і не отримано. Відповідний коментар жінка залишила 12 травня під публікацією фінустанови.

Вона особисто подала документи до Жмеринської філії АТ «Ощадбанк» для розблокування рахунків, а також скаргу щодо некоректних дій співробітників банку під час відкриття додаткового рахунку. Однак жодних результатів ці дії не дали. 

"14.05.2025 року мої рахунки було обмежено у користуванні у зв’язку з фінансовим моніторингом. 17.05.2025 року я особисто подала документи до Жмеринської філії АТ «Ощадбанк» для розблокування рахунків, а також скаргу щодо некоректних дій співробітників банку під час відкриття додаткового рахунку. Заздалегідь попереджала співробітників про джерело надходжень та можливі ризики. Зазначала, що кошти — це не комерційний збір з друзями та знайомими з різних міст, що організований мною особисто для побутових потреб, а не для підприємницької діяльності. За цей період неодноразово зверталася до юриста, начальника філії, а також бухгалтера підприємства, на якому працюю, банк не надав жодної альтернативи для отримання заробітної плати чи вирішення ситуації на період розгляду, пройшло понад 60 днів з моменту блокування, лист або відповідь фінансового моніторингу так і не отримано. Відповідно до пункту 33 Постанови НБУ №65, строки розгляду не повинні перевищувати 30 календарних днів. Наразі банк своїми діями порушує мої законні права на доступ до власних коштів, сприяє утворенню заборгованостей та перешкоджає моїй трудовій діяльності. Вимагаю надати мені письмову відповідь з результатами фінансового моніторингу по моїх рахунках. Повідомити, на якому етапі перебуває розгляд ситуації та хто відповідальний за затримку. Забезпечити мені тимчасовий доступ до альтернативного способу отримання заробітної плати. Розглянути скаргу на дії співробітників Жмеринської філії щодо непрофесійного обслуговування при відкритті рахунку. У разі подальшого ігнорування залишаю за собою право публічно інформувати про перебіг справи в межах чинного законодавства. Даний лист я відправила в ваш контакт центр. Наступним кроком будуть всі інші інстанції", - розповіла жінка. 

Реакція Ощадбанку 

В Ощадбанку відреагували на скаргу жінки. Там вказують, що обов'язково нададуть їй офіційну відповідь на електронний лист надісланий на електронну скриньку.

"Банк завжди діє в межах чинного законодавства України, а також відповідно до загальноприйнятих міжнародних правил і норм. Ощадбанк обов'язково надасть вам офіційну відповідь на електронний лист надісланий на електронну скриньку. Для можливості уточнення статусу опрацювання ваших документів прошу написати в особисті повідомлення ваше повне ПІБ та номер телефону", - заявили в Ощадбанку. 

Про фінмоніторинг Ощадбанку

На сайті Ощадбанку вказується, що розірвання співпраці з клієнтами може відбуватися відповідно до закону "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" №361-ІХ. На постійній основі з урахування ризик-орієнтованого підходу здійснюється аналіз фінансових операцій клієнтів на їх відповідність суті, масштабу та змісту діяльності, а також щодо наявності індикаторів підозрілості фінансових операцій. Фінустанова вживає заходів у сфері запобігання та протидії, що включають проведення первинного фінансового моніторингу. Положення про здійснення банками фінансового моніторингу затверджено постановою Правління Національного банку України № 65 від 19.05.2020 року. Раніше ми писали, що адвокат Станіслав Ліфлянчик вважає, що заручники таких обставин зобов'язані діяти жорстко і комплексно. Він пропонує здійснити наступні кроки:

  • Звернення до суду;
  • Звернення до омбудсмана;
  • Звернення зі скаргами до НБУ і міністерств;
  • Звернення до правоохоронних органів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube