Переведення частини послуг в дистанційний формат зменшить навантаження на консульства
Кількість громадян України за кордоном значно зросла з 2022 року, але консульські служби не встигають за цим зростанням. Це створює труднощі у задоволенні попиту на консульські послуги. Тому Міністерство закордонних справ України планує вирішити цю проблему за допомогою цифровізації.
Про це на пресконференції 13 серпня заявив речник Міністерства закордонних справ України Георгій Тихий, його цитує РБК-Україна. За його словами, МЗС працює над цифровізацією консульських послуг для українців за кордоном.
"Ідея через цифровізацію, через переведення частини послуг в дистанційний формат зменшити навантаження на консульства та дати громадянам безперешкодний доступ до цих послуг", - заявив Тихий.
Речник МЗС додав, що наразі ведеться модернізація інформаційно-комунікаційної системи консульських послуг. Вже найближчим часом планується почати її закрите тестування.
"Запуск цієї оновленої системи вже на початковому етапі дозволить скоротити операційний час надання консульських послуг на 30-80%, залежно від типу послуг", - заявив він.
Тихий додав, що у співпраці з Мінцифри до нової системи інтегрують можливість шерингу документів через додаток "Дія". Це зробить процес ще зручнішим для користувачів.
З 18 травня 2024 року надання консульських послуг регулюється новими правилами. Тепер, окрім звичайних документів, які заявники повинні мати при собі для отримання консульських послуг, військовозобов'язані чоловіки також повинні надавати свій військовий квиток у паперовому або електронному форматі.
Якщо немає е-ВОД чи паперового документа, можна стати на тимчасовий консульський облік або оновити дані консульського обліку. Випадки, коли не потрібен ВОД: оформлення посвідчення особи на повернення в Україну; консульські дії в інтересах дитини, якщо один з батьків іноземець. Або, як третій варіант, звернення арештованих або позбавлених волі заявників.
А з 15 липня МЗС суттєво розширило доступ до консульських послуг за кордоном: додалися 24 установи у 20 країнах. Йдеться про Державний реєстр актів цивільного стану. Це означає, що громадяни України зможуть отримати: повторні свідоцтва, видані органами ДРАЦС на території України (про народження, про смерть, про зміну імені, про шлюб, про розірвання шлюбу); витяги з Реєстру про проведену реєстрацію акту (про народження, про смерть, про зміну імені, про шлюб, про розірвання шлюбу). Відтепер додаткові закордонні дипломатичні установи надаватимуть такі послуги та здійснюватимуть іншу роботу на напрямі державної реєстрації актів цивільного стану з використанням засобів Реєстру.
Нагадаємо, діти-українці за кордоном зможуть безкоштовно оформити паспорт, але не всі.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.