Клієнтка ПриватБанку отримала повідомлення про зарахування коштів та втратила 64 638 гривень - що вирішив суд

Жінка, яка втратила з рахунку 64 638 гривень, стала жертвою шахраїв та вимагає від ПриватБанку компенсацію у розмірі 25 тисяч гривень

ПриватБанк
У жінки викрали з рахунку 64 638 гривень, вона вимагає від ПриватБанку повернення коштів та компенсацію у розмірі 25 тисяч гривень

Жінка отримала на телефон повідомлення про надходження від ПриватБанку коштів у розмірі 14 600 гривень. Однак її подальші дії призвели до того, що шахраї викрали у неї з рахунку 64 638 гривень. Про це йдеться у рішенні Хортицького районного суду Запоріжжя, опублікованому 16 серпня 2024 року. 

18.01.2024 року після 18:00 жінка отримала повідомлення про надходження від АТ КБ «ПриватБанк» коштів в розмірі 14 600 гривень. Після цього о 18:36 на телефон надійшов дзвінок (на екрані телефону цей номер був ідентифікований як «ПриватБанк») з проханням авторизуватися та перевірити баланс карткового рахунку. Після цього приблизно о 18:40 вона почала переказ коштів в розмірі 100 гривень зі свого карткового рахунку на карту колеги, платіж пройшов о 18:41. У цей час шахраї без її згоди та підтвердження здійснили підвищення кредитного ліміту з 5 тисяч гривень до 66 тисяч гривень та о 18:41 здійснили переказ в сумі 1 500 доларів, що еквівалентно 57 034 гривень та о 18:42 такий же переказ на суму 200 доларів, що еквівалентно 7 604 гривень, загальна сума неправомірного списання становить 64 638 гривень. За цим фактом вона через додаток «Приват-24» подала заяву про шахрайські дії зі сторони третіх осіб оператору АТ КБ «ПриватБанк» та створила заявки на повернення коштів. Також звернулась до поліції, де відкрили кримінальне провадження. Однак 06.02.2024 року в додатку «Приват-24» громадянка отримала повідомлення про необхідність сплатити обов'язковий платіж у розмірі 3 096 гривень за вказаним вище кредитом.

12.02.2024 року жінка ще раз звернулась до ПриватБанку з вимогою не нараховувати відсотки за кредитом та повернути кошти на рахунок, оскільки банк був повідомлений про вчинення шахрайських дій. В задоволенні цих заяв їй банком було відмовлено. Але 28.03.2024 року двома транзакціями на її рахунок були повернуті кошти в загальному розмірі 64 638 гривень. Однак за час розв'язання питання їй були нараховані та автоматично списані відсотки за цим кредитом в розмірі 7 255 гривень, які вона фактично сплатила. Вважає, що ці кошти були списані банком безпідставно та підлягають поверненню їй згідно зі ст. 1212 ЦК України. Крім того, всі ці події вплинули на її фізичне та емоційне здоров'я. Починаючи з 24.01.2024 року громадянка неодноразово зверталась до закладів охорони здоров'я, а 20.02.2024 року була госпіталізована до КНП «Міська лікарня №4». На лікування вона витратила чимало коштів. Вважає, що такими діями відповідача їй спричинена моральна шкода в розмірі 25 тисяч гривень.

Вимоги жінки:

  • зобов'язати АТ КБ «ПриватБанк» повернути їй на рахунок кошти в розмірі 7 255 гривень,
  • стягнути з АТ КБ «ПриватБанк» на її користь моральну шкоду в розмірі 25 тисяч гривень.

"Позивачка з власної волі, бо була введена в оману, зайшла за гіперпосиланням на фішинговий сайт, які шахраї їй надіслали та заповнила форму схожу на авторизацію до власного "Приват-24" та нібито вирішила надіслати подрузі 100 гривень. Таким чином, вона повідомила третім особам свій пароль для входу в особистий акаунт "Приват-24", що надалі й призвело до списання з її рахунку коштів в загальній сумі 64 638, гривень та завдання позивачці збитків. Про шахрайські дії позивачка повідомила ПриватБанк на гарячу лінію 3700 лише 21.01.2024 року, хоча гаряча лінія ПриватБанку працює цілодобово: 24/7. Оператор банку зареєстрував її звернення щодо шахрайських переказів та подав заявки на повернення коштів. Їй були повернуті кошти двома операціями в загальному розмірі 64 638 гривень, що дорівнює розміру списаних коштів внаслідок дій третіх осіб, але через власну недбалість клієнтки. Вказані кошти були повернуті не ПриватБанком, а списані платіжною системою з рахунка банка емітента, що обслуговує отримувача цих коштів за процедурою чарджбек (англійською chargeback - повернення платежу)", - заявили у ПриватБанку. 

Яким було рішення суду? 

Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Вона допустила власну недбалість, яка сприяла несанкціонованому доступу до її карткового рахунку і здійснення платіжних операцій. 

"Переказ коштів з карткового рахунку позивачки відбувся внаслідок її необачної поведінки, а також те, що нею не доведено перед судом порушення відповідачем правил проведення розрахункових операцій в процесі переказу коштів з її карткового рахунку, неправомірність нарахування процентів, а й відтак порушення її прав та заподіяння цим порушенням моральної шкоди, суд приходить до висновку про безпідставність та необґрунтованість позовних вимог про стягнення моральної шкоди, у зв`язку з чим в їх задоволенні також слід відмовити", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube