Кошти з карток клієнтки Ощадбанку було переведено на невстановлений банківський рахунок
Жінка вирішила отримати допомогу ВПО на сайті, де внесла відомості про банківську карту та пін-код. Після чого втратила з рахунків Ощадбанку кошти в сумі 29 тисяч гривень. Про це йдеться у рішенні Святошинського районного суду Києва, опублікованому 4 жовтня 2024 року.
23.07.2023 року жінка перейшла за посиланням для отримання допомоги ВПО, де на вказаному сайті вибрала банк для отримання допомоги, внесла відомості про банківську карту та пін-код. Після чого з даної банківської карти були зняті кошти в сумі 4 тисячі гривень. Також з кредитної банківської карти АТ «Ощадбанк» було знято 25 тисяч гривень. Кошти було переведено на невстановлений банківський рахунок. Під час виконання операції зі списання коштів з банківських карток, банк не надіслав запит на згоду щодо здійснення операції та здійснив банківську операцію без її згоди. Вона не надавала згоду на здійснення жодних банківських операцій з картками.
"23.07.2023 року банківські операції зі списання коштів було здійснено в мобільному додатку «Ощад 24/7» (нова версія Flumo). Для реєстрації і встановлення нового мобільного додатку використовуються ПК та ПІН-код до неї, які відомі тільки клієнту, а також одноразові ОТР-паролі, які надаються клієнту в автоматичному режимі на номер телефону позивача. Вхід у мобільний додаток «Ощад 24/7» відбувся коректно, з підтвердженням біометрії або кодом доступу та використання номера телефону позивача. Виконані операції також були підтверджені біометрією або кодом доступу, який встановлюється при першому вході у мобільний додаток. 23.07.2023 року позивачкою було здійснено ряд переказів, з карти клієнта списалось 29 тисяч гривень. Позивачка своїми діями сприяла розкриттю фінансової безпеки стороннім особам, яка дає можливість ініціювати платіжні операції за кредитною карткою. Нею не надано доказів на підтвердження вчинення відповідачем дій чи бездіяльності, які сприяли втраті, незаконному використанню персонального ідентифікаційного номера або іншої інформації, що дає змогу ініціювати платіжні операції за кредитною карткою", - заявили в Ощадбанку.
Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Її дії призвели до незаконного використання інформації, які дають можливість ініціювати платіжні операції, в результаті чого відбулось списання коштів з рахунку.
"Спірні перекази здійсненні в результаті переходу позивачки за посилання, що надійшло в месенджер Viber, де надалі вона повідомила третім особам відомості своєї банківської карти та пін-код, в результаті чого сталось списання коштів. Тобто в цьому випадку позивачка здійснила платіжну операцію з розголошення третім особам інформації, що дає змогу виконувати платіжні операції від імені платника з використанням електронного платіжного засобу. Вказані обставини безспірно доводять, що дії позивачки призвели до незаконного використання інформації, які дають можливість ініціювати платіжні операції, в результаті чого відбулось списання коштів з її рахунку. Лише після проведення такої операції вона повідомила банк про несанкціоноване списання коштів. До моменту повідомлення банку про факт втрати платіжного інструменту та/або індивідуальної облікової інформації ризик збитків від виконання неналежних платіжних операцій та відповідальність за них покладаються на користувача, тобто позивачку. Відповідальність банку щодо списання коштів в такій ситуації відсутня. Враховуючи наведене, оцінюючи належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок у їх сукупності, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.