Киянка звинувачує Ощадбанк у втраті з картки 14 509 гривень - що вирішив суд

В Ощадбанку вказують, що здійснені операції по переказу коштів на картку іншого банку були підтверджені клієнткою біометричними даними/або кодом доступу

Ощадбанк
Клієнтка Ощадбанку втратила з картки 14 509 гривень

З картки жінки без її відома зняли 14 509 гривень. Вона звинувачує Ощадбанк у неналежному захисті коштів та вимагає повернути вказану суму. Про це йдеться у рішенні Печерського районного суду Києва, опублікованому 2 січня 2025 року.

13.07.2024 року з картки жінки шляхом шахрайських дій було знято кошти в розмірі 14 509 гривень. Про вказану подію вона невідкладно повідомила працівника Ощадбанку. Клієнтка вважає, що оскільки списання коштів відбулося без її відома, банк не забезпечив належний захист і збереження коштів, відтак зобов'язаний повернути кошти на рахунок.

"Відповідно до ст. 87 Закону України «Про платіжні послуги» платник несе відповідальність перед надавачем платіжних послуг, що його обслуговує, відповідно до умов укладеного між ними договору про надання платіжних послуг. Порядок емісії/еквайрингу платіжних інструментів, що емітуються (уключаючи електронні платіжні засоби, передплачені платіжні Інструменти), та здійснення розрахунків з їх використанням регулюється Положенням про порядок емісії та еквайрингу платіжних інструментів, затверджене Постановою НБУ №164 від 29.07.2022 року (далі Положення № 164). Згідно з п. 140 Розділу VII Положення №164, користувач зобов'язаний не повідомляти та іншим чином не розголошувати індивідуальну облікову інформацію та/або іншу інформацію, що дає змогу ініціювати платіжні операції, та негайно після того, як йому стало відомо про факт втрати такої інформації та/або платіжного інструменту, повідомити про це емітента в спосіб та каналами зв'язку, визначеними договором між емітентом та користувачем. Здійснені операції по переказу коштів на картку іншого банку були підтверджені позивачкою біометричними даними/або кодом доступу. Вхід до системи дистанційного банківського обслуговування (ДБО) Mobile-банкінг «Ощад24/7» та операції з переказу коштів здійснені коректно, що можливо лише за наявності реквізитів банківської картки SMS-паролів, Рush-повідомлення, які направлялись на її фінансовий телефон та відомі виключно їй", - заявили в Ощадбанку. 

Яким було рішення суду? 

Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Операції з переказу коштів у сумі 14 500 гривень були здійснені 13.07.2024 року в мережі інтернет за допомогою системи ДБО «Ощад 24/7», авторизація та вхід до якої виконаний з використанням реквізитів платіжної картки, у тому числі CVV-коду, а також фінансового номера, кодів, отриманих в смс-повідомленнях на фінансовий номер, які відомі тільки власнику картки, АТ «Ощадбанк» не повинен нести відповідальність за дані операції.   

"Судом встановлено, що операції з використанням інтернет-ресурсу проведено коректно з використанням усіх необхідних реквізитів платіжної картки, що свідчить про відсутність вини банку у виконанні розпорядження клієнта щодо перерахунку коштів з його рахунку. Ініціювання переказів по картці позивачки було здійснено шляхом електронної ідентифікації електронного платіжного засобу клієнта. Таким чином, враховуючи, що операції з переказу коштів були здійснені з використанням реквізитів платіжної картки, у тому числі CVV-коду, які відомі тільки власнику картки, АТ «Ощадбанк» не повинен нести відповідальність за дані операції, а тому у задоволенні позовних вимог потрібно відмовити", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube