У випадку розірвання відносин з ініціативи банку для перерахування коштів на рахунок клієнта в іншому банку може бути стягнена комісія. Кожен банк сам встановлює тарифи
Періодично читаємо на форумах та в соцмережах скарги клієнтів банків на блокування рахунків через фінмоніторинг. Чому таке відбувається, як клієнт може отримати свої заблоковані гроші на прохання Інформатора пояснює Марина Павленко, провідна експертка з фінансового моніторингу ГЛОБУС БАНКУ.
“Банк може заблокувати рахунок клієнта лише з вагомих підстав, якою, як ми розуміємо, є ризик шахрайства через p2p-перекази. Банки, що підписали Меморандум про запобігання злочинним діям при здійсненні карткових переказів, уважно відстежують обсяг та частоту таких транзакцій. Тобто, не варто думати, що банк може заблокувати будь-який рахунок. Це перше і найголовніше. Для того, щоб зняти накладені обмеження, клієнтові необхідно звернутися до банку та надати підтверджувальні документи джерела доходів”, - відповіла Марина Павленко.
Експертка зазначає, що блокування картки - річ не з приємних. Однак наголошує: для цього мають бути “залізобетонні” підстави. Звісно, тут може постати питання у клієнта, чи варто залишатися клієнтом у банку, який заблокував його рахунок. Якщо банк певний в порушеннях та розриває з клієнтом співробітництво за власною ініціативою згідно зі статтею 15 “Відмова від встановлення (підтримання) ділових відносин, проведення фінансової операції” Закону України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”, то обовʼязково повідомляє про це Держфінмоніторинг та закриває рахунок.
“Але гроші клієнта нікуди не зникають. У випадку розірвання відносин з ініціативи банку для перерахування коштів на рахунок клієнта в іншому банку може бути стягнена комісія. Кожен банк сам встановлює тарифи. Про умови, розмір, причини таких стягнень можна дізнатися на офіційному сайті тієї чи іншої банківської установи. Гадаю, що про такі комісії банки попереджають клієнтів заздалегідь. Тобто це не новина, це не має стати несподіванкою”, - каже Марина Павленко.
Експертка зазначає, що зараз дуже багато неоднозначних коментарів з боку громадян, в яких були заблоковані карткові рахунки.
“На мій погляд, тут важливу роль має відігравати всебічна комунікація банку з клієнтами, роз’яснювальна робота, банк має стати справжнім порадником і консультантом клієнта. І, гадаю, кількість заблокованих рахунків може суттєво скоротитися. Варто пам’ятати, що ліміти лімітами, але якщо клієнт може підтвердити дохід на значно більшу суму та у нього є потреба у перерахунку “понаднормових” сум, то банк може збільшити картковий ліміт”, - каже Марина Павленко.
Фінансовий моніторинг – це діяльність із виявлення незаконно отриманих доходів та запобігання фінансуванню тероризму. Національний банк встановлює до банків та небанківських установ вимоги щодо протидії відмиванню незаконно отриманих доходів та перевіряє їх дотримання.
В Україні діє закон “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”, згідно з яким в Україні створено систему фінансового моніторингу. Крім того, існує Положення про здійснення фінансового моніторингу суб’єктами первинного фінансового моніторингу, відповідна Постанова НБУ та низка інших нормативних актів.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.