Експорт російської нафти впав до мінімуму за 2022 рік через санкції — Bloomberg

Через ембарго ЄС вантажні рейси росії стали набагато тривалішими

Експорт російської нафти впав до мінімуму за 2022 рік через санкції — Bloomberg
Експорт впав в середньому до 2,42 млн барелів на день

Експорт сирої нафти з росії в грудні впав до найнижчого рівня за 2022 рік через вплив санкцій. Скоротилися й вантажі до Китаю, Індії та Туреччини, які стали порятунком для російських постачань. Про це пише Bloomberg.

За даними видання, загальні морські перевезення рф впали на 117 тисяч барелів на день — до 2,6 млн барелів у середньому за чотири тижні. Постачання до Європи майже повністю припинилися, а до Азії скоротилися. Йдеться про вантажі, що прямують до Китаю, Індії та Туреччини – трьох країн, які стали єдиними великими покупцями російських поставок. Експорт впав за чотири тижні до 30 грудня в середньому до 2,42 млн барелів на день.

Це призвело до скорочення припливу грошей до військової скарбниці Кремля. Причина – обʼєднання санкцій G7 та Європейського Союзу, щоб покарати росію за вторгнення в Україну у лютому минулого року.

У порушенні потоків із чорноморських та тихоокеанських портів минулого місяця також зіграли шторми. Зокрема, завантаження в російському порту «Козьмино» минулого місяця були зупинені на 11 днів через негоду. Але брак суден для перевезення вантажів на більші відстані, які потрібні після заборони ЄС на морський імпорт сирої нафти з рф, також вплинув.

Через ембарго ЄС вантажні рейси стали набагато тривалішими – наразі подорож займає в середньому 31 день із балтійських портів до Індії порівняно з сімома днями з тих же терміналів до Роттердаму. Це чинить додатковий тиск на і без того обмежений флот суден, власники яких готові перевозити російські вантажі. Тож росія все більше залежить від власних суден і так званого «тіньового флоту», який складається із зазвичай старих суден, що належать невеликим і мало відомим компаніям.

Ембарго Євросоюзу, яке набуло чинності 5 грудня, заблокувало росії доступ до найближчого нафтового ринку, на який на початку 2022 року припадало приблизно половина морського експорту рф. За винятком дрібних постачань до Болгарії, яка єдиним європейським пунктом призначення, морські потоки російської сирої нафти до ЄС повністю зупинені, як і планувалося.

ЦІНОВА СТЕЛЯ ТА НАФТОВЕ ЕМБАРГО ДЛЯ РОСІЇ

5 грудня набуло чинності рішення про встановлення “цінової стелі” на російську нафту у розмірі 60 доларів за барель. Його прийняли країни «Великої сімки» (G7), ЄС та Австралія. Одночасно запрацювало ембарго на імпорт російської нафти морським шляхом до Європи та країн G7 з деякими винятками. G7 пояснює запровадження цінової стелі прагненням зберегти стабільність постачання російських нафти і нафтопродуктів до країн, які не запровадили заборону на їх імпорт, за обмеження доходів росії. "Велика сімка" також підтвердила своє рішення ввести з 5 лютого 2023 року стелі цін на нафтопродукти російського походження: один на дорогі нафтопродукти, інший на дешеві.

Цінова стеля передбачає плавний перехід: вона не застосовуватиметься до нафти, закупленої за ціною, що перевищує верхній ліміт ціни, якщо нафту завантажено на танкери до 5 грудня і вивантажено до 19 січня 2023 року.

5 грудня також почало діяти прийняте ЄС рішення відмовитися від імпорту російської нафти морем, до якого приєдналася ВеликобританіяСША та Австралія запровадили відповідні заборони ще у березні, а до цього у лютому символічну заборону оголосила і Канада, яка не імпортує російську нафту з 2019 року. Щоправда, з цього правила є винятки:

  • Японія зможе отримувати російську нафту із проєкту «Сахалін-2» без обмежень до 30 вересня 2023 року;
  • Болгарія зможе імпортувати нафту морем до кінця 2024 року; 
  • Хорватія зможе ввозити вакуумний газойль (продукт нафтопереробки) до кінця 2023 року; 
  • Європейські держави, що не мають виходу до моря, зможуть продовжувати імпортувати нафту та нафтопродукти з росії морем, якщо постачання нафти трубопроводом із росії перериватиметься.

Раніше Інформатор писав, яким чином введення обмежень на поставки російської нафти вплинуть на ринок палива в Україні.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube