Дискусії довкола реформи фармринку: позиція "Дарниці" проти думки більшості

Дискусії довкола реформи фармринку: позиція "Дарниці" проти думки більшості

Фармацевтичний ринок України сколихнув скандал навколо зміни правил співпраці між виробниками ліків та аптеками. МОЗ несподівано замінив документ, який регулює умови надання маркетингових послуг аптеками. За словами учасників ринку, МОЗ зробив це на прохання "Асоціації виробників", близької до компанії "Дарниця", і не запитав думки інших гравців ринку.

90% учасників ринку виступають проти нових змін через їхню шкідливість для галузі та пацієнтів. Лише дві компанії — "Дарниця" та "Інтерхім" — підтримали кулуарні рішення, що свідчить про спробу монополізації ринку. МОЗ намагається замінити стару версію документа новою, в якій встановлені обмеження на маркетинг до 20% від обсягів продажів виробників і тільки для безрецептурних препаратів, +3% для рецептурних під дату 28 березня, порушуючи встановлені процедури. Це створює небезпечний прецедент ухвалення рішень без громадського обговорення.

Офіційне визнання МОЗ підтверджує, що заборона маркетингових договорів не знизила ціни на ліки для пацієнтів. Як зазначив в коментарі заступник глави Міністерства Едем Адаманов, очікуваний ефект від скасування маркетинговий договорів не був досягнутий. Водночас виробники заробили мільйони гривень за рахунок пацієнтів, використовуючи маніпуляції з цінами для створення ілюзії реформи.

СЕО аптечної мережі "Подорожник" Тарас Коляда заявив, що "Дарниця" намагається монополізувати ринок. За його словами, дії фармкомпанії спрямовані як проти аптечних мереж, так і проти малих та середніх українських виробників.

«Дарниця» сьогодні «воює» не лише з аптеками чи дистриб'юторами. Її дії б'ють і по малих та середніх українських виробниках — тих, хто виготовляє ефективні, але дешевші аналоги», — пояснив Коляда.

Після скасування маркетингових договорів "Дарниця" отримала падіння продажів на 30%, але це не результат "видавлювання", а наслідок того, що покупці купують дешевші аналоги. Раніше купували більше препаратів компанії завдяки знижками, яких зараз після скасування маркетингу вже немає.

Коляда висловив занепокоєння щодо методів, якими проводяться зміни у фармацевтичній сфері: "Якщо одна зі сторін під благородними гаслами проштовхує свої інтереси, а регулятор не чує голос більшості ринку — це не реформа, це гра у монополію".

Малі та середні українські виробники потребують захисту від монополізації ринку, адже їхні ефективні та доступні препарати забезпечують здорову конкуренцію та доступність ліків для пацієнтів, кажуть експерти ринку. І додають: аптеки формують асортимент, керуючись попитом, логікою і доступністю для пацієнта, а не тиском виробника. Завдання аптек — ознайомлювати покупців з дешевшими аналогами, якщо вони є в асортименті.

Головна Актуально Україна на часі Youtube