Недолив виявили в мережах БРСМ-нафта, SHELL, VST, БАРС, MARSHALL і на нелегальній бочці
З початку масштабного підвищення акцизів вартість літра автогазу на АЗС зросла від 3 до 5 гривень. І за словами експертів паливного ринку, це ще не кінець росту вартості, оскільки в Європі, звідки він постачається в Україну, відслідковується дефіцит ресурсу. Здорожчання призвело до бажання деяких продавців втримати нижчі ціни, аби не втратити клієнтів. Самий простий спосіб досягти цього – «похімічити» з якістю пального або з точністю наливу. Оскільки «бодяжити» газ проблематично, залишається недолив. Саме тому експерти столичного Інституту споживчих експертиз перевірили самий цікавий для автомобілістів параметр – точність наливу. Опубліковані 15 жовтня результати невтішні: більшість АЗС України недоливають клієнтам автогаз.
Експерти перевірили зразки, придбані у великих мережах (WOG, SHELL), найбільших у столиці і регіоні мережах (КLO та AVANTAGE 7), а також у так званих дискаунтерів. Це також досить чисельні мережі, але з нижчим у порівнянні з іншими рівнем цін (БРСМ-нафта, MARSHALL, БАРС). Також експерти перевірили і деякі потужні регіональні мережі VOSTOKGAZ (Дніпро та область), SVR(Харків та область), VST (Одеса та область), а для контрасту придбали газ і на «бочці», з ціною більш ніж на гривню нижчою навіть дискаунтерів.
Багато автомобілістів з встановленим ГБО, люблять лякати один одного історіями про тотальний недолив на АЗС. При чому мова йде не про сотні грам, а про 3, 5 і навіть 10 літрів недоливу. Зазвичай водії у всьому звинувачують заправки, і не беруть в розрахунок можливі поломки газобалонного обладнання. Тому насамперед експерти перевірили, чи дійсно таке можливо. За нормативами недолив може становити не більше 1%, але реально досягти такого результату на колонці досить складно. Експерти відібрали фіксовану кількість літрів газу на кожній із АЗС в спеціальний переносний пробовідбірник, потім в лабораторії визначили його масу і за формулою, з урахуванням щільності, перерахували в об'єм. У підсумку виявилося, що більша половина перевірених АЗС таки мають проблеми з точністю наливу, і в принципі, недолив у п’ять і більше літрів на баку зараз може бути сумною реальністю.
40% перевірених АЗС продають чесну кількість пального. Відразу в двох мережах (WOG та КLO), відпустили газу навіть більше, ніж оплачено. В цих мережах «перелив» склав один відсоток. Рівно за чеком заправили на АЗС AVANTAGE 7, VOSTOKGAZ (Дніпро та область) та SVR (Харків). Ці мережі здебільшого регіональні, і позиціонуються як дискаунтери, тобто з меншою, ніж у великих мереж, ціною.
Недолив виявили в мережах БРСМ-нафта, SHELL, VST, БАРС, MARSHALL і на нелегальній «бочці». І якщо в мережах SHELL, БРСМ-нафта БАРС і MARSHALL, він склав не критичні 3-4 %, то у VST це вже були серйозні 7 %. Ну а анти-рекордсменом стала нелегальна бочка на Київщині, на якій експерти виявили 12% недоливу.
За словами директора Інституту Юрія Чорнобривця, «результати дослідження недоливу автомобільного газу показали, що деякі мережі намагаються тримати нижчу ціну, але не хочуть поступатися прибутками. Раджу автомобілістам заправлятись лише в перевірених мережах, і звертати увагу на належно оформлені метрологічні повірки колонок, і пломби. Це значно скоротить ризик. Крім того, важливо вчасно і професійно обслуговувати ГБО – це збереже машину, бюджет, і вашу безпеку».
У липні Верховна Рада прийняла у цілому законопроєкт №11256- 2 про підвищення акцизного податку на пальне з 1 вересня.
Законопроєкт №11256- 2 мав на меті приведення акцизів у відповідність до законодавства ЄС є одним із фіскальних заходів у межах програми МВФ Механізму розширеного фінансування (Extended Fund Facility).
Відповідно до закону, акциз зріс:
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.