Чому Ахметов відмовився від свого медіахолдингу

Зібрали для вас перші реакції на цю новину

Чому Ахметов відмовився від свого медіахолдингу

Заява бізнесмена Ріната Ахметов про відмову від усіх ефірних і супутникових телевізійних ліцензій його телеканалів та друкованих медіа приголомшила всіх гравців медіабізнесу України. 

Інформатор зібрав для вас перші реакції на цю новину. 

Олігархічний аспект

Міністр культури та інформаційної політики України Олександр Ткаченко назвав в ефірі телемарафону вихід бізнесмена Ріната Ахметова із медіа-активів «серйозною новиною», яка може вплинути на ринок. «Оскільки мене ця новина застала зненацька, мені важко сказати. Потрібно більше інформації. Мені сказати важко, хочу переговорити із представниками власника, керівництвом медіа-групи «Україна». Це серйозна новина. Це не може не вплинути на ринок. Він і так сьогодні сильно просів через війну. Принаймні це прецедент», - сказав він.

За словами директорки з комунікацій групи SCM Наталії Ємченко, йдеться не про передачу медіабізнесу державі, а лише про здачу ліцензій.  Про це вона відповіла в коментарі під перепостом заяви Ахметова. «Це рішення — відповідь на дискримінаційний закон «про олігархів». Саме для цього його приймала ВР, тож жодних несподіванок», — заявила Ємченко.

Про те, що ця заява пов’язана з “Законом про олігархів” написали у своїх Telegram-каналах народні депутати Данило Гетманцев та Денис Маслов.

Юридичний аспект

Юрист ІМІ Роман Головенко відзначив, що заява Ріната Ахметова про вихід його інвестиційної компанії SCM з медійного бізнесу має ознаки провокації, оскільки на практиці неможливо просто так "передати ліцензії державі".

"Ліцензію не можна просто так віддати державі, держава напряму ліцензій на баланс не приймає, адже їх вона видає приватним суб'єктам. Ліцензію можна здати, тоді радіочастоти просто буде заново виставлено на конкурс. І їх може отримати інше медіа. Таким чином канали Ахметова просто втратять прив'язку до ліцензій, і що буде з цими редакціями – не зрозуміло. Інша справа – передача корпоративних прав медійних компаній, але про це в заяві не йдеться. Поки виглядає на те, що власник планує їх закрити”, –Тому ця заява виглядає швидше як наїзд на антиолігархічний закон. Не виключено, що це може бути привід, а не справжня причина заяви", – сказав Роман Головенко.

Бізнесовий аспект

Співзасносник та директор економічних програм Ukrainian Institute for the Future Анатолій Амелін вважає це рішення Ахметова ознакою зміни суспільного договору в Україні. 

Ми знаємо, що в Україні немає жодного великого медійного бізнесу як бізнесу, тому що основний прибуток - це реклама, яка пов’язана з економічною ситуацією. Бізнесом це назвати не можна. Медіа пов’язані з політикою, з захистом, з реалізацією певних інтересів. Те, що робить Ахметов, продиктовано “Законом про олігархів” та великими втратами бізнесу СКМ (великі комбінати в Маріуполі, частина енергетичної інфраструктури), які потребують відновлення. 

Медіа не приносило прибутку. Одна з причин, з якої олігархи використували медіа - це захист від бєспрєдєла та неконкурентних дій. Зараз Україна чітко визначила свій вектор руху - до Європи, до зрозумілих прозорих правил. Тож, медіа як інструмент захисту втрачає актуальність, тому що громадяни України воюють не за корупцію. Ми переходимо до нового формату суспільного договору. І Ахметов показує приклад першим. Я можу вітати цей сміливий крок. Цікаво, як на нього відреагує Порошенко.

Сьогодні до України є серйозна увага з боку західних партнерів, нетерпимих до беспредєла та рейдерства, використання політики для своїх приватних інтересів. Тому, якщо по відношенню до його активів чи до нього буде якийсь беспредел, він може розраховувати на певну підтримку з боку Заходу. Зараз Ахметов позивається до росії з приводу знищенних активів на 17 млрд доларів. Ця сума перевищує вартість його активів в Україні на сьогодні. Тож, йому не потрібна медійна група в Україні, адже його фокус уваги зосередиться на міжнародних судах”, - відзначив Анатолій Амелін.

Нагадаємо, що до холдингу «Медіа Група Україна» входять:

  • національний ефірний телеканал «Україна»;
  • розважальний молодіжний телеканал НЛО TV;
  • тематичний телеканал Індиго TV;
  • тематичні телеканали «Футбол 1/2/3», представлені також і в HD-версії;
  • загальнонаціональний інформаційний телеканал «Україна 24»;
  • регіональний «34 телеканал»;
  • оператор супутникового мовлення Xtra TV;
  • ОТТ-платформа OLL.TV;
  • міжнародні канали Ukraine 1, Ukriane 2, NLO TV 2;
  • продакшн-компанії «Теле Про», «Допоможемо ТБ»;
  • медіа-агенція повного циклу «Медіа Партнерство Баінг»;
  • сайт segodnya.ua;
  • кросплатформний проєкт Vogue.UA.

Ольга Палій



Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube