Жодна з посилок не дісталася США: чи виплатила «Укрпошта» відшкодування своїм клієнтам

Читать на русском

Клієнти вирішили отримати гроші за рішенням суду

Читать на русском
Жодна з посилок не дісталася США: чи виплатила «Укрпошта» відшкодування своїм клієнтам
Куди поділися посилки ніхто не знає

Клієнти вирішили отримати гроші за рішенням суду

Пара відправила до Америки посилки, проте жодна з них не була доставлена. Тоді вони забажали отримати від «Укрпошти» відшкодування за втрачені відправлення. Однак без рішення суду компанія не хотіла цього робити.

У вересні та жовтні 2019 року та червні та липні 2020 року пара відправляла до США посилки за допомогою «Укрпошти». Жодна з них не була доставлена адресату.

«Укрпошта» листом повідомила, що посилки було втрачено та визначила розмір відшкодування. Проте не квапилася віддавати гроші. Через ці події чоловік так розхвилювався, що в нього стався інфаркт. Вже в лікарні йому встановили третю групу інвалідності.  

Тож клієнти поштового оператора вирішили звернутися до суду. Вони вимагали, щоб компанія відшкодувала їм витрати за загублені посилки.

Що було у суді

У своєму позові пара вимагала від «Укрпошти» компенсувати їм 81 тис. 199,59 грн. У цю суму входило відшкодування за міжнародні відправлення з оголошеною цінністю, індекс інфляції, 3% річних та моральна шкода по 5 тис. грн кожному.

Проте в державній компанії заявили, що «Укрпошта» не є єдиним виконавцем у доставці посилок за кордон, оскільки цим займаються оператори інших країн. Тобто, українська компанія не несе відповідальності за дії іноземних поштових операторів, якщо відправлення загубилося на їх території.

Зі свого боку «Укрпошта» доставила спірні відправлення до місця міжнародного поштового обміну в строк. Згідно з системою відстеження, посилки перетнули митний кордон України та були передані на доставку в Сполучені Штати Америки.

До того ж відправники вказали різні суми у митній декларації та у графі оголошеної вартості, які суттєво різнилися із сумами оголошеної вартості цих же відправлень у позові до суду. Тобто, на думку компанії, це могло б вказувати на недобросовісну поведінку відправників. І все це могло робитися задля отримання компенсації.

Проте суд не побачив у цій справі спроби отримати гроші шахрайським шляхом через невірне митне оформлення. І якщо таке і мале місце, то у відділенні «Укрпошти» могли одразу відмовити у пересилання, але там цього не зробили.

Суд встановив, що згідно з українським законодавством «Укрпошта» не може відмовити у виплаті відшкодування через невідповідність вкладення та оголошеної цінності відправлення. Крім того, оператор не довів, що посилки доставили або їх повернули. І не було доказів, що американська компанія відмовилася відшкодувати втрату таких відправлень.

Тому у грудні 2021 року суддя Хортицького райсуду Запоріжжя вирішив, що «Укрпошта» має виплатити своїм клієнтам 142 тис. 527,24 грн відшкодування. Крім того, поштовий оператор мав сплатити ще і судовий збір у 2 тис. 270 грн.

Однак державну компанію це рішення не влаштувало і вона подала скаргу. Там наголошували, що якщо оператор і має виплачувати компенсацію, то треба робити це на рівні собівартості втрачених відправлень, а не за оголошеною вартістю. Проте судді Запорізького апеляційного суду з цим не погодилися. І у квітні 2022 року залишили рішення без змін.

Тоді «Укрпошта» поскаржилася до Верховного Суду. Однак там справу не стали розглядати через те, що вона малозначна.

Інформатор писав, що чоловік запідозрив «Укрпошту» у несплаті податків.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.