Чоловік запідозрив «Укрпошту» у несплаті податків: рішення суду щодо його листа до ЄСПЛ

Клієнт «Укрпошти» вважав, що переплатив за лист до суду

Чоловік запідозрив «Укрпошту» у несплаті податків: рішення суду щодо його листа до ЄСПЛ
Чоловік вимагав від держкомпанії компенсацію

Історія почалася з того, що чоловік відправив листа до Європейського суду з прав людини. Але вчасно не отримав повідомлення про його доставку. Це змусило його діяти. Він вивчив тарифи державної компанії та дійшов висновку, що його обдурили на гроші. Але в нього ще був час та натхнення, і далі він з’ясував - «Укрпошта», ймовірно, сплачує не всі податки.

В лютому 2020 року чоловік у відділенні «Укрпошти» у Кропивницькому відправив листа до Європейського суду з прав людини (ЄСПЛ). Це була скарга на рішення українського суду. Її він відправив до Франції, де знаходиться суд літаком із врученням повідомлення про отримання. За це він сплатив 406,71 грн.

В середині березня чоловік дізнався з інформації від «Укрпошти», що  його лист було доставлено до суду. Проте повідомлення про вручення, за яке він заплатив, він так і не отримав. 21 квітня терпець у чоловіка урвався і він сам почав з’ясовувати - чи дійсно його лист потрапив до адресата. 

У травні на його електрону пошту прийшло нове повідомлення, що лист до ЄСПЛ дійсно дійшов куди треба. Однак, це було не повідомлення, на яке він чекав. Після спілкування з оператором в контакт-центрі «Укрпошти» чоловік отримав ще один листа з вкладеним файлом, «на якому невідомою йому іноземною мовою викладено якийсь текст, а по центу аркуша відскановано якусь закарлючку». Ця закарлючка мала б слугувати підтвердженням вручення листа до Європейського суду з прав людини.

Це було останньою краплею, тому що після цього ображений клієнт направив претензію до «Укрпошти». В ній він просив повернути кошти за неякісну послугу та сплатити штраф у розмірі цієї послуги. Коли ніякої компенсації чоловік не отримав, то він подав позов до суду.

Що було у суді

У позові невдоволений клієнт «Укрпошти» просив суд стягнути з компанії 5 тис. 688,85 грн. В цю суму входило відшкодування за неякісну послугу, штраф та моральна компенсація.

Поки чоловік чекав на отримання повідомлення про вручення листа, він уважно передивився ціни на послуги державної компанії. З них він зробив висновок, що він мав сплатити 271,14 грн, а ні 406,71 грн, як було вказано у його чеку.  

Щодо цього він запитав «Укрпошту» - чи дійсно вони все правильно порахували. Звісно, в компанії відповіли, що їх розрахунки правильні. Проте, ця відповідь клієнта не влаштувала. За його даними, Страсбург у Франції, да знаходиться Європейський суд, розташований у зоні тарифікації, де не діють максимальні тарифи, за якими йому прийшлося сплачувати за лист. Тому чоловік вважав, що його обрахували на 146,57 грн.

Але це були не всі відкриття для клієнта «Укрпошти». Коли він заглибився у розрахунки, то зробив для себе висновок - державна компанія могла ухилятися від сплати податків. Такий висновок він зробив після того, як з’ясував, що згідно з тарифами оплата за відправлення міжнародного листа мала б бути обкладена податком на додану вартість. Але фіскальні чеки не вказували на сплату ПДВ.

«Після того, як він з`ясував, що його банально обрахували, то остаточно зневірився у можливості доставки його поштового відправлення. Адже якщо державна компанія, яка фактично належить і йому, дозволила собі маніпулювання із вартістю послуг, то жодних гарантій щодо того, що його лист надійшов до адресата у нього просто не може бути. В голову почали приходити думки щодо непомірних заробітних плат керівництва «Укрпошти». Та що вони можуть складатись із вкрадених, в тому числі в нього, як споживача, коштів», - так у своєму позові чоловік обґрунтував необхідність компенсувати йому моральну шкоду в 5 тис. грн.  

Однак суд, вивчивши електрону переписку з державною компанією знайшов необхідне пояснення щодо повідомлення про вручення. Виявилося, що «закарлючка» з файлом «невідомою іноземною мовою» - то була інформація про вручення листа від французької пошти. Суд встановив, що в міжнародному поштовому обміні існує тільки просте повідомлення про вручення. Після оформлення у країні призначення повідомлення повертається простим порядком, без реєстрації до документів. Тому прослідувати його шлях проходження неможливо.

Проте дізнатися, чим закінчилася ця «судова битва» неможливо. Тому що чоловік пред’явив претензії до Кіровоградської дирекції «Укрпошта». У той час коли всі подібні позови мають адресуватися до головної компанії. Через це у жовтні 2020 року суддя Знам`янського міськрайонного суду Кіровоградської області у виплаті компенсацій чоловікові відмовила.

Інформатор писав, що «Укрпошта» буде безкоштовно доставляти ліки в деокуповані міста.

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube