Жінка віддала ПриватБанку кредит, проте він хотів ще грошей: що вирішив суд

Читать на русском

Жінка запевняла, що повернула всі гроші, які позичала у банку

Читать на русском
Жінка віддала ПриватБанку кредит, проте він хотів ще грошей: що вирішив суд
Суд не раз розглядав цю суперечку

Жінка запевняла, що повернула всі гроші, які позичала у банку

У червні 2014 року жінка звернулася до відділення ПриватБанку у Кривому Розі у Дніпропетровській області та отримала кредитну картку. Спершу їй надали кредитний ліміт у 16 тис. грн, а з часом розмір позики змінювався.

Всього з 2014 по 2021 рік жінка брала у борг 304 тис. 047,36 грн, а повернула 323 тис. 634,70 грн. Проте банк вважав, що жінка мала ще сплатити 57 тис. 125,57 грн кредиту з відсотками. Щоб повернути гроші ПриватБанк у травні 2021 року подав позов до суду.

З’ясувалося, що заява, підписана жінкою, не містила розміру відсотків, які нараховуються банком за користування кредитом. Щоб довести свою правоту, ПриватБанк показав суду умови та правила надання банківських послуг та витяг з тарифів обслуговування кредитних карт «Універсальна 30 днів пільгового періоду». В них було визначено порядок та розмір нарахування відсотків, проте вони не були підписані їх клієнткою.

Суд вирішив, що без підпису жінки документ не є гідним доказом. Тому у листопаді 2021 року суддя Дзержинського районного суду Кривого Рогу вирішила, що клієнтка ПриватБанку повернула гроші у повному обсязі та нічого банку не винна.

Адвокати ПриватБанку вирішили йти далі й подали на це рішення скаргу. Вони жалілися, що їх колежанка не взяла до уваги умови та правила надання банківських послуг, тарифи банку відповідно до яких погоджено розмір відсоткової ставки.

Проте судді погодилися, що раз немає підпису жінки під документом, в якому йдеться про ці відсотки, то говорити нема про що. А витяг з тарифів, на які посилається адвокат банку, містять умови обслуговування всіх клієнтів, проте щодо угоди з жінкою в них немає ні слова. Крім того, умови та правила банк створював та змінював на власний розсуд і який їх варіант стосувався саме історії з клієнткою суд встановити не зміг. Тому у червні 2022 року судді Дніпровського апеляційного суду вдруге відмовили ПриватБанку. Це рішення набрало чинності та не може бути оскаржено.

Однак ПриватБанк все одно вимагав повернути кошти, які вважав своїми. Виявилося, що у квітні 2022 року строк дії кредитки закінчився, ліміт дорівнював нулю, проте банк чекав на сплату заборгованості в 57 тис. 125,57 грн. Жінка просила суд прибрати повідомлення щодо нібито заборгованості. Проте у банку відповіли, що у рішенні суду про списання нічого не має.

Що було у суді

Жінка знов пішла із позовом до суду і просила списати неіснуючий борг та звільнити її від цієї кредитної угоди. Новому судді жінка розповіла з початку свою історію про виплачений борг та про рішення на її користь.

На той час ПриватБанк намагався оскаржити його у суді, тому остаточного рішення ще не було. А коли воно з’явилося, то полегшало новому судді роботу. Він вирішив, що раз заборгованості не має, то і списувати нема чого й спір вичерпано.

Жінка цих тонкощів не зрозуміла, та вирішили оскаржити це рішення.  Проте у Дніпровському апеляційному суді заявили, що потрібно було дочекатися остаточного рішення суду та не поспішати знов звертатися до суду. Тому що коли справа дійшла до них, то розглядати вже було нічого – попередні засідання встановили, що жінка за спірним договором перед ПриватБанком заборгованості не має. Тому суд не може списати заборгованість, якої не має і припинити угоду, якої вже не існує. Це рішення набрало законної сили 11 січня 2023 року.

На що найчастіше скаржаться клієнти ПриватБанку

Проблеми під час користування банкоматами та терміналами останнім часом почастішали. Зараз за добу до банку надходить близько 300 звернень, що у 2−3 рази більше, ніж декілька місяців тому.

Причина — систематичні вимкнення світла. У разі різкого припинення електропостачання банківська машина вимикається і може, прийнявши готівку, не зарахувати її на вказаний рахунок. У банку запевнили, що панікувати не варто, і дали поради, що робити клієнту в такій ситуації.

«Насамперед, звернутися на «гарячу» лінію за номером 3700. Після з'єднання з оператором потрібно пояснити ситуацію та подати заявку на повернення коштів. Вкрай важливо надати якнайповнішу інформацію — адресу розташування банківського апарату або його номер, час проведення операції та точну суму втрат. Зазвичай подібні ситуації вирішуються при найближчій інкасації терміналу», — підкреслили у пресслужбі.

Інформатор розповідав, що жінка вимагала від ПриватБанку майже два мільйони гривень за кримські вклади.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.