Чоловік вимагав повернути надмірно сплачені гроші та виплатити йому моральну шкоду
Чоловік брав у борг і повернув гроші. Проте банк все одно продовжував списувати з його карток кошти. Тому клієнт поскаржився на це і написав до банку заяву, проте це не допомогло.
У жовтні 2015 року чоловік отримав у ПриватБанку кредитку. За період з кінця вересня 2019 року по середину червня 2021 року він отримав 41 тис. 248,60 грн позики. За словами чоловіка, він погасив свій борг вчасно, однак банк продовжував списувати коштом заробітної плати кошти. Це пояснювалося тим, що нібито їх клієнт не повністю виконав умови угоди.
Через це, чоловік звернувся до банку і просив припинити дію договору, перестати списувати кошти з його карт та закрити кредитні рахунки. Крім того, він вимагав повернути надмірно сплачені кошти, які, як чоловік вважав, він переплатив з вини банку. Проте у фінансовій установі цього не зробили та справа потрапила до суду.
Адвокат чоловіка під час засідання заявив, що чоловік не давав право банку списувати кошти з його рахунків. Крім того, його клієнт не підписував умови та правила надання банківських послуг, за якими банк списує гроші для погашення заборгованості за відсотками та комісіями.
Впродовж розгляду справи вимоги чоловіка до ПриватБанку неодноразово змінювалися. Це було пов’язано з тим, що банк забирав гроші з рахунку клієнта під час розгляду справи, через що сума збитків для чоловіка щоразу збільшувалася. В остаточному варіанті клієнт проси суд стягнути з банку 4 тис. 158,75 грн безпідставно списаних коштів та 8 тис. грн моральної шкоди.
У відповідь на це у банку заявили, що їх клієнт був обізнаний з умовами договору, тому немає підстав розривати договір. До того ж чоловік нібито не звертався до банку із заявою про внесення змін до умов договору.
Суд встановив, що у заяві, яку чоловік підписував у 2015 році, не зазначена процентна ставка та відсутні умови щодо виплати пені та штрафів за порушення зобов’язання. До того ж копія анкети-заяви не мала даних про суму кредиту чи кредитного ліміту, в ній не було дати видачу картки, її номеру та строку дії, не було умов щодо нарахування процентів та пені. Тобто анкета-заява, у якій був підпис чоловіка, стосувалася лише наміру оформити картку, а не згода з умовами банку.
ПриватБанк у суді стверджував, що нібито все, що шукав в документах суд є на сайті банку. І сторінка з інтернету є частиною спірного договору. Проте ніде не було підтверджень, що чоловік погоджувався на ці умови, які там були. Крім того, роздруківка із сайту не могла, за оцінкою суду, бути гідним доказом, тому що компанія легко може внести до неї зміни.
Отже, суд встановив, що автоматичне списання відсотків, комісій та інших платежів за кредитним договором не є законним. Тому у січні 2022 року суддя Луцького міськрайонного суду Волинської області ухвалив, що ПриватБанк має припинити забирати кошти та повинен повернути клієнту надмірно списані 4 тис. 158 грн. Крім того, банк мав заплатити чоловікові тисячу гривень моральної шкоди.
Окремо у лютому 2022 року суд визнав, що ПриватБанк має компенсувати ще 12 тис. грн на оплату роботи адвоката свого клієнта та виплатити 1 тис. 333 грн судового збору. Ці рішення не оскаржувалися, отже вони набрати чинності.
Інформатор розповідав, що ПриватБанк пропонує пільгові кредити для бізнесу для купівлі генераторів та Starlink.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.