Жінка помилково замовила картку в Ощадбанку і втратила 1500 грн: що вирішив суд

Читать на русском

Банк не хотів повертати кошти

Читать на русском
Жінка помилково замовила картку в Ощадбанку і втратила 1500 грн: що вирішив суд

Банк не хотів повертати кошти

12 липня 2021 року жінка через мобільний додаток «Ощад24/7» замовила випуск дубліката зарплатної картки. Проте вона помилково замовила ще і додаткову картку Platinum Debit. В цей же день з її зарплатної картки були списані 1500 гривень. Від нової картки жінка відмовилася, а повертати гроші довелося через суд. 

У державному Ощадбанку в жінки була оформлена зарплатна картка. У липні минулого року вона через мобільний застосунок замовила дублікат цієї картки. Проте, разом із дублікатом жінка помилково замовила ще й випуск додаткової картки - Mastercard Platinum Debit Pay Pass. В цей же день з її зарплатної картки було списано 1500 грн.

Додаткова картка жінці була не потрібна, тому вона звернулася до відділення банку та письмово відмовилася від небажаної послуги. Банк зробив так, як хотів клієнт. У відповідь на прохання повернути гроші банк відповів, що і не повинен це робити. Тому жінка подала позов до суду. У ньому вона вимагала стягнути 1500 грн та ще компенсувати  5 тис. грн моральної шкоди.

Що було у суді

Під час розгляду справи представник банку заявив, що до того, як від картки відмовилися, її вже виготовили й направили до відділення для видачі. Проте, через відмову від послуги пластик знищили. Але банк, зі свого боку, виконав умови угоди.

Щодо грошей, то за версією банку, вони пішли на випуск картки і повернути їх нібито не було можливим. При цьому, згідно з тарифами Ощадбанку та договору обслуговування, жодної плати за випуск додаткової картки не передбачено. 

Жінка назвала це «агресивною підприємницькою практикою». За її словами банк не мав права утримувати оплату за послугу, від якої клієнт відмовився і яка фактично не надавалась. Згідно із випискою по рахунку жінки, банк списав 1500 грн саме за випуск картки, що не передбачено як умовами договору, так і тарифним пакетом, а не за розрахунково-касове обслуговування.

Суд погодився з цими поясненнями. Тому 10 лютого 2022 року суддя Печерського райсуду Києва вирішила, що «Ощадбанк» має сплатити судовий збір в 908 грн і повернути 1500 грн. А моральну шкоду вирішили не відшкодовувати. Це рішення банк намагався оскаржити. Проте, суд апеляційної інстанції погодився з висновками колег та залишив рішення про повернення 1500 грн клієнтці у силі.

Інформатор писав, що клієнт Ощадбанку не знав, що кілька років платив відсотки за кредитом із пенсійної картки.

Олена Скобцева

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.